05.12.2016/09:33

Polski Black Friday w internecie to głównie chwyt marketingowy

- Wśród wszystkich analizowanych sklepów w przypadku 12 proc. produktów cena oferowana klientom w Cyber Monday względem 21 listopada br. wręcz wzrosła. W przypadku 72 proc. produktów cena nie zmieniła się, a tylko w przypadku 16 proc. produktów cena spadła. Najwięcej obniżek występowało na telewizory – na 25 proc. wszystkich produktów została obniżona cena – tłumaczy Krzysztof Boś, starszy konsultant w Dziale Konsultingu Deloitte.

Ponadto eksperci Deloitte stworzyli trzy profile grup konsumentów, którym można podarować prezenty. Są to Gadżeciarze, Rodzinni i Kulturalni. Do każdego z profilów przypisano najbardziej popularne kategorie produktów tworząc Profilowy Koszyk Świąteczny. W każdym koszyku znajduje się około 9-10 produktów.

1)    Gadżeciarze (kategorie: gry, konsole, okulary VR, smartfony):
•    najtańszy sklep: 9 274,28 zł
•    średnia cena koszyka: 9 776,49 zł
•    najdroższy sklep: 10 249,53 zł
2)    Rodzinni (kategorie: TV, drobne AGD, konsole):
•    najtańszy sklep: 7 776,61 zł
•    średnia cena koszyka: 8 494,70 zł
•    najdroższy sklep: 9 015,11 zł
3)    Kulturalni (kategorie: książki, muzyka):
•    najtańszy sklep: 320,73 zł
•    średnia cena koszyka: 354,10 zł
•    najdroższy sklep: 399,00 zł

- Trzeba jednak pamiętać, że cena to nie wszystko. W przypadku sklepów internetowych i oferowanych przez nie produktów równie ważna jest szybkość i kompletność informacji o zamówieniu, koszty transportu, terminy i formy dostaw oraz subiektywna znajomość marki i jej renoma kształtowana na bazie własnych doświadczeń oraz ocen i opinii, wystawianych przez innych użytkowników na bazie wrażeń ze współpracy. Te wszystkie czynniki budujące tzw. Customer Experience powinny być brane pod uwagę przez klientów dokonujących przed świętami zakupów online – podsumowuje Magdalena Jończak.

Różnice w cenach popularnych produktów wybieranych przez Polaków na prezenty w dniu 28 listopada 2016 r. (wybrane kategorie).

Różnica w cenie koszyka pomiędzy najdroższym, a najtańszym e-sklepem (w proc.)    

Przykład produktu (najniższa i najwyższa cena)

Perfumy    75 proc.    

Calvin Klein Euphoria - woda perfumowana 100 ml:
•    najtaniej - 134,89 zł
•    najdrożej - 359 zł

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.