08.05.2024 / 12:19
StoryEditor

Najsilniejsze marki sieci handlowych w Polsce. Sprawdź, jaka firma prześcignęła Lidla i Biedronkę

Drogeryjny Rossmann to najsilniejsza marka sieci detalicznej według YouGov (fot. Shutterstock)
Nie Lidl (drugie miejsce) i nie Biedronka (trzecia pozycja), lecz Rossmann zwyciężył w badaniu najsilniejszych marek sieci handlowych autorstwa agencji Inquiry. Autorzy badania tłumaczą, że pozycja w rankingu jest "całkowitej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji".

Kto uplasował się za podium? Czwarte miejsce w rankingu Inquiry zajęła sieć Ikea, a na piątej pozycji wylądował Empik. Miejsca 6-10 zajęły takie marki, jak (kolejno): Adidas, Castorama, Nike, Media Expert i CCC.

Warto zauważyć, że różnice punktowe między pierwszym a drugim miejscem, podobnie jak między pozycją czwartą, były niewielkie. Analogicznie było w przypadku miejsc  szóstego i siódmego, a także ósmego i dziewiątego. Szczegółową punktację publikujemy pod artykułem.

Jakie marki zyskują na sile?

Inquiry wyodrębniło także firmy, które osiągnęły największą poprawę wyników w stosunku do roku ubiegłego. Na pierwszym miejscu znalazła się marka dyskontów Action, a kolejne dwie pozycje zajęły... inne dyskontowe sieci: Dealz i Aldi. Zaraz poza podium uplasowało się Dino (przez wielu ekspertów również uznawane za dyskont), a na piątej pozycji wylądował Decathlon.

- Trzeba zauważyć, że wśród wielu marek sieci detalicznych, monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne osiągnęły w 2023 r. zauważalny wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Z tego powodu lista Top Improvers obejmuje jedynie pięć sieci - tłumaczy Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Top 10 BrandIndex - sieci detaliczne (wynik w %)

1. Rossmann - 43,5

2. Lidl - 43,1

3. Biedronka - 33,9

4. Ikea - 30,3

5. Empik - 29,9

6. Adidas - 29,0

7. Castorama - 28,6

8. Nike - 27,6

9. Media Expert - 27,4

10. CCC - 26,9

Top 5 Improvers - sieci detaliczne (zmiana rok do roku w p.proc.)

1. Action - 4,4

2. Dealz - 3,0

3. Aldi - 1,5

4. Dino - 1,4

5. Decathlon - 1,3

źródło: badanie YouGov BrandIndex

24.04.2025 / 13:14
StoryEditor
Dino jest już warte ponad 50 mld zł! Rekordowa wycena polskiej sieci handlowej na warszawskiej giełdzie
Na zdj. sklep Dino we Wrocławiu (fot. daily_creativity/Shutterstock)

W ubiegłym tygodniu kapitalizacja Dino Polska po raz pierwszy przebiła 50 mld zł i obecnie utrzymuje się nieco powyżej tego poziomu. W ciągu minionego roku akcje spółki podrożały niemal o 40 proc. i obecnie za jeden papier inwestorzy płacić muszą ok. 515-520 zł.

Dla porównania: kapitalizacja Grupy Żabka to obecnie ok. 21,47 mld zł. Z kolei Eurocash wyceniany jest przez inwestorów na ok. 1,5 mld zł.

Maksimum (dotychczasowe) na kurs...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.04.2025 / 11:10
StoryEditor
Znana marka obuwnicza upada po raz drugi. Czy znajdzie się nowy inwestor?
Sklep Görtz w Dussledorfie (fot. Goertz-corporate.de)

Niemiecka marka obuwnicza Görtz po raz drugi w ciągu niemal dwóch lat ogłosiła upadłość. Zamknięty zostanie flagowy sklep sieci w Hamburgu.

Görtz powstał w 1875 roku i przez lata zbudował swoją pozycję, ale teraz ma poważne kłopoty. Nie zaczęły się one niedawno, ale ciągnął się za firmą od kilku lat. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 08:12