08.05.2024 / 10:05
StoryEditor

Lisek na ostatniej prostej do rentowności. Kiedy start-up może ją osiągnąć?

Michał Krowiński, współzałożyciel Liska twierdzi, że pod względem rentowności start-up nie ma się czego wstydzić (fot. Wiadomosci Handlowe/Łukasz Rawa)
Wyjście Barbory z polskiego rynku czy ograniczenie zasięgu usługi Jush, realizowanej przez Żabkę, ale także wycofanie się firmy Getir z operacji w Europie i USA, stawiają rentowność biznesów q-commerce‘owych pod dużym znakiem zapytania. Tymczasem Lisek jest od niej już tuż tuż.

Pod względem rentowności, która dla klienta może jest mniej istotna, ale dla biznesu krytyczna nie mamy się czego wstydzić – stwierdził Michał Krowiński, współzałożyciel start-upu Lisek w wywiadzie zamieszczonym w najnowszym raporcie poświęconym rynkowi dowozów jedzenie w Polsce, przygotowanym przez firmę Stava. – Już teraz osiągamy rentowność na poziomie operacyjnym, a zakładamy, że na przełomie roku zbliżymy się do rentowności całego biznesu – podkreślił.

Lisek konkurencją dla supermarketów?

Michał Krowiński zwrócił również uwagę na notowany przez Liska systematyczny wzrost liczby oraz wartości zamówień. Jak zaznaczył, średni koszyk zakupowy w Lisku obecnie zbliża się już do 80 zł. Rośnie również procent osób, które w Lisku robią duże zakupy o wartości ponad 200 złotych.

Dodał też, że wśród produktów zamawianych przez klientów nie ma jednej, wyraźnie dominującej grupy, a sprzedaż jest mocno przekrojowa i zróżnicowana. W ich koszykach znajdują się z reguły artykuły z kilku czy kilkunastu kategorii, co oznacza, że koszyk w Lisku zmierza w stronę supermarketowego. – Wartościowo już w tej chwili jest większy od średniego koszyka super/hiper marketowego w Polsce, który kształtuje się w okolicach 40-50 zł – dodał Krowiński.

Ile zamówień jak dotąd dostarczył Lisek?

Lisek pierwszy milion zamówień dostarczył w 2021 r. (czyli już w pierwszym pełnym roku działalności), Drugi milion pękł we wrześniu 2023 r. W ubiegłego roku wartość średniego koszyka wzrosła natomiast o ponad 40 proc. w stosunku do roku 2022, co udało się osiągnąć mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. Pierwsze wyniki za ten rok również wyglądały optymistycznie.

06.05.2024 / 13:03
StoryEditor
Salony Smoke w nowej odsłonie. Będzie ekspansja zagraniczna?
Sklep Smoke w galerii Westfield Mokotów (fot. Materiały Prasowe)
Sieć salonów z wyrobami tytoniowymi Smoke uruchomiła sklep w nowym formacie. W planach jest dynamiczny rozwój.

Smoke ma już blisko 60 salonów zlokalizowanych w największych centrach handlowych w Polsce. Nowe lokalizacje w odświeżonej odsłonie to kontynuacja ekspansji, która ma pozwolić j...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.05.2024 / 12:22
StoryEditor
Z InPost Pay korzysta 1,5 mln użytkowników aplikacji
Paczkomat InPostu (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Rozwijana przez InPost usługa łącząca płatność i dostawę przyciągnęła do tej pory 1,5 mln użytkowników aplikacji. Według operatora systemu, usługa pozwala na zwiększenie konwersji zakupowej i obniżenie liczby porzuconych koszyków do 70 proc.

InPost Pay jest prostym, jedno-klikowym proces zakupowym, który implementują u siebie sprzedawcy internetowi, a korzystają z niego kupujący. Podczas procesu zakupowego klient sk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. maj 2024 21:02