01.02.2017/11:19

Sieć Witaj stawia na silny marketing

Operująca w regionie łódzkim sieć kupiecka Witaj stawia na lojalność i zdyscyplinowanie kupców. Dzięki temu rozbudowane działania marketingowe sieci przynoszą dobre efekty

Łódzka sieć kupiecka Witaj – z dopiskiem „w polskich sklepach” - liczy obecnie 137 sklepów. W ciągu ubiegłego roku do sieci przyłączyło się 27 nowych placówek, ale jednocześnie kupcy zrezygnowali ze współpracy z właścicielami 16 placówek.

Oczywiście zależy nam na powiększaniu sieci, ale nie jest to naszym priorytetem. Lata doświadczeń pokazały, że najważniejsza jest lojalność kupców i ich zaangażowanie we wszelkie akcje promocyjne. Taka sieć jak Witaj w zasadzie opiera się na trzech filarach – wspólne negocjacje cenowe i umowy współpracy z dostawcami, zakupy centralne i wspólne akcje promocyjne. Aby uzyskać istotne wsparcie akcji marketingowych ze strony dostawców, musimy im zagwarantować dobre wyniki sprzedażowe. A te zależą od tego, ilu kupców wprowadza towary promocyjne do oferty i jak aktywnie stara się je sprzedać. W przypadku naszej sieci ta lojalność promocyjna sięga 90% - wyjaśnia Dariusz Flisikowski, prezes spółki Polski Handel, zarządzającej siecią Witaj.

Sieć prowadzi imponujący rozmachem pakiet działań marketingowych. Ulotki promocyjne wydawane są w nakładzie 35 tys. egz., do tego dochodzą cykliczne plakaty promocyjne oraz 21 własnych billboardów. Ponadto co jakiś czas organizowane są dedykowane akcje promocyjne, z wykorzystaniem plakatów i billboardów.

Dodatkowo sklepy Witaj korzystają z reklamy na tramwajach łódzkiego MPK, reklamują się także w popularnej stacji radiowej Radio Parada oraz na lokalnym kanale TVP Łódź.

W 2017 r. stawiamy na pracę organiczną. Mamy już całkiem rozbudowany pakiet działań, nie planujemy zatem żadnych nowych przedsięwzięć, będziemy się skupiać na doskonaleniu tych narzędzi, którymi już dysponujemy. Oczywiście cały czas rozwijamy zarówno stałą ofertę handlową, jak i oferty promocyjne. Będziemy także systematycznie pracować nad doskonaleniem standardów sieci i ich wdrażaniem w kolejnych placówkach – podsumowuje menedżer.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.