03.08.2016/12:04

Stabilne wyniki finansowe Unilevera w I półroczu 2016 r.

Unilever ogłosił wyniki finansowe za I półrocze 2016 r. Wskazują one na stabilny i zyskowny wzrost, mimo trudnego środowiska biznesowego. Organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 4,7 proc. przy wzroście wolumenu o 2,2 proc. Jednak wyniki dla rynku europejskiego są o wiele słabsze.

W I półroczu 2016 r. Unilever odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 4,7 proc. Przychody firmy wyniosły 26,3 mld euro, co daje wzrost o 5,4 proc. przy stałych kursach wymiany (constant exchange rates), a licząc według bieżących kursów wymiany (current exchange rate) oznacza spadek o 2,6 proc. Zysk operacyjny wyniósł 3,8 mld euro (spadek o 0,1 proc), a zysk netto 2,7 mld euro (wzrost o 2 proc.).

Prezes Unilevera Paul Polman komentuje: Wyniki za pierwsze półrocze wskazują na postęp, jaki nastąpił w procesie transformacji Unilevera, zmierzającej do trwałego, konkurencyjnego i odpowiedzialnego wzrostu. Mimo trudnego środowiska, słabego globalnego wzrostu gospodarczego i nasilającej się niestabilności geopolitycznej, udało nam się uzyskać wzrosty sprzedaży oraz wypracować zyski na poziomie przekraczającym średnią dla naszego rynku.Stabilność wyników finansowych, uzyskana w okresie dużej zmienności rynku, dowodzi skuteczności naszej długoterminowej strategii. Widzimy pierwsze owoce przyjęcia czterech zróżnicowanych strategii dla poszczególnych kategorii towarowych, które umożliwiły nam dobre inwestycje w marki, infrastrukturę i pracowników.Spodziewaliśmy się trudnych warunków rynkowych w 2016 r. Nie widać żadnych oznak poprawy globalnej gospodarki. Jednak pomimo tych utrudnień kontynuujemy wprowadzanie kluczowych inicjatyw, ogłoszonych pod koniec ubiegłego roku: Zarządzanie Przychodami Netto (Net Revenue Management), Zerowa podstawa Budżetu (ZBB) oraz program „Connected 4 Growth”. Naszymi priorytetami pozostają szybszy od średniej wzrost wolumenu sprzedaży, stała poprawa marży operacyjnej oraz dobre przepływy finansowe.

Gorzej wyglądają wyniki dla rynku europejskiego. W Europie firma osiągnęła przychody 6,7 mld euro, co oznacza bazowy wzrost sprzedaży o 0,1 proc., wzrost wolumenu sprzedaży o 1,8 proc. oraz spadek zysku bazowego o -1,6 proc. Współczynnik marży operacyjnej (core operating margin) wykazał spadek o 70 pkt bazowych.

Wzrost wolumenu sprzedaży został zniwelowany przez deflację. Takie kategorie jak produkty higieny osobistej, chemia gospodarcza, a także lody wykazywały dobre wzrosty wolumenu sprzedaży, a z kolei skurczenie się rynku margaryny wpłynęło na pogorszenie wyników kategorii artykułów spożywczych, szczególnie w Wielkiej Brytanii i Francji.

Firma kontynuowała stabilne wzrosty w Europie Środkowej i Wschodniej, a także powróciła do wzrostów w krajach Skandynawskich. Spadek wskaźnika marży operacyjnej o 70 pkt bazowych był rezultatem ubiegłorocznych zmian w systemach świadczeń pracowniczych oraz wyższych kosztów restrukturyzacji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.