22.05.2020/11:00

W jakie dni i w jakich sklepach Polacy robią zakupy? Jakie formaty ściągnęły klientów?

W nowych realiach najlepiej odnalazły się dyskonty oraz niektóre małoformatowe sklepy sieciowe (szczególnie te, które obeszły przepisy jako placówki pocztowe). Dyskonty poprzez agresywną komunikację i promowanie większych zakupów jeszcze skuteczniej walczyły o udział rynkowy ze sklepami wielkopowierzchniowymi. Dowodem na ich skuteczność jest 34 proc. udział w rynku w 2019 r. (+3,5 pp w stosunku do roku 2017) oraz znaczące zwiększenie wartości transakcji.

W tym samym czasie małoformatowe sklepy niesieciowe, czyli te, które w teorii ustawa miała najbardziej chronić, straciły 1pp. Warto też wspomnieć o całym rynku. Wbrew obawom, wartość rynku FMCG nie skurczyła się ani w 2018 ani w 2019 roku, ale rosła odpowiednio o 2,6 proc. i 3,5 proc.

 – To skłania do stwierdzenia, że ustawa o zakazie handlu w niedziele miała raczej wpływ nie na to czy i ile kupujemy, ale gdzie i kiedy. A wygranymi kanałami są te, które opracowały najlepszą strategię, dostosowaną do szybko zmieniających się realiów rynku – tłumaczy Michał Maksymiec.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • granny 25.05.2020

    Totalna bzdura, jak można się przyzwyczaić skoro sklepy w niedzielę pis pozamykał. Znam mnóstwo ludzi dla których to kłopot, bo jak ktoś pracuje cały tydzień to kiedy ma zrobić zakupy (pomijam obecną pandemię). Ale Pisowcy lubią szkodzić innym aby pokazać swoją władzę

  • klient 22.05.2020

    W Lidlu po południu w soboty braki na dziale z owocami. Nie wiem kto tam zamawia towar, ale co sobota mam problem żeby kupić tam wszystko czego szukam.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.