REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

 

11 października 2017, 06:00

(fot. atlantapoland.com.pl)

(fot. atlantapoland.com.pl)

W okresie przedświątecznym handel rozkwita – to niewątpliwie najważniejszy zakupowy okres w roku w branży spożywczej. Jak najskuteczniej się do niego przygotować i kiedy warto pomyśleć o świątecznych ekspozycjach produktów, takich jak bakalie, które trafią na świąteczne stoły Polaków?

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Są branże, które przygotowania do Bożego Narodzenia rozpoczynają… tuż po zakończeniu poprzednich Świąt. W handlu detalicznym także warto z wyprzedzeniem zaplanować asortyment na ten szczególny okres w roku. Duża grupa konsumentów (ponad 20% kobiet*) przygotowuje zapas niezbędnych produktów nawet miesiąc wcześniej, równie wiele osób wybiera jednak wariant „last minute” i w ostatniej chwili liczy na owocne zakupy.

O swój udział w świątecznym budżecie walczą wszystkie kategorie żywnościowe. Z roku na rok Polacy wydają nieco więcej na świąteczne zakupy (w roku 2016 średnio na rodzinę wydatki wyniosły ponad 1100 zł**), a kulinaria są jednym z najistotniejszych elementów bożonarodzeniowej tradycji, więc rywalizacja o miejsce w koszyku konsumenta jest naprawdę duża.
„Szczególnym przypadkiem na rynku spożywczym jest kategoria bakalii. Owoce suszone, orzechy czy też ziarna są mocno osadzone w tradycji i bez nich większość konsumentów nie potrafi wyobrazić sobie świątecznego stołu. Nic więc dziwnego, że dwa miesiące świąteczne generują prawie 1 rocznej sprzedaży całej kategorii i w dalszym ciągu obserwujemy rosnące spożycie bakalii w tym czasie. Sprzyjające nam trendy przekładają się dodatkowo na dynamiczne wzrosty sprzedaży naszych produktów poza Świętami. Wiosną, latem czy jesienią popyt na bakalie kreują przede wszystkim aspekty przekąskowe oraz prozdrowotne. Oczywiście w okresie Bożego Narodzenia bakalie królują w wypiekach, deserach czy wykwintnych kulinariach” – mówi Ewelina Haraburda, Kierownik Produktu w Bakalland S.A.

Jak więc najlepiej przygotować się do okresu świątecznego w handlu?

Krok 1: Wybierz produkty markowe od lidera rynku, który rozwija całą kategorię

Polski konsument, szczególnie w okresie świątecznym, chce znaleźć na swoim stole produkty wysokiej jakości, gwarantowanej przez znaną i lubianą markę. To czas, kiedy w natłoku obowiązków, musi mieć pewność, że danie będzie udane – nie ma czasu na eksperymenty. Gwarantem jakości są produkty znanych marek. Bakalland, jako lider rynku bakalii w Polsce, rozwija całą kategorię bakalii i wyznacza trendy dla branży oraz edukuje konsumentów. W ofercie firmy znajdują się nie tylko wyselekcjonowane suszone owoce i orzechy oraz ziarna, ale także gotowe masy do ciast, które są smacznym pomocnikiem w przedświątecznej kuchni.

Krok 2: Stwórz unikalną ofertę produktową

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"