REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

5 grudnia 2019, 19:04

Mastergrupa uruchomiła nowy koncept franczyzowy Fitkurier związany z cateringiem dietetycznym. Miesięczny zysk z działalności jednego punktu Fitkurier może wynieść nawet 40 000 zł.  

REKLAMA

Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupy oraz spółki Fitkurier szacuje, że na koniec bieżącego roku dochód spółek będzie większy od ubiegłorocznego o 30%. – W przyszłym roku spodziewamy się jeszcze lepszych wyników. Rozwój nowej sieci wzmocni obroty prawdopodobnie nawet do 20%. Wszystko jednak zależy od realizacji prognoz sprzedaży pojedynczych punktów Fitkurier – mówi Marcin Ciesielski.

Po roku działalności standardowy punkt Fitkurier z obsługi 150 klientów powinien generować 40 000 zł zysku. – Jest to realny wynik ponieważ franczyzobiorcy, zanim uruchomią biznes otrzymują od nas gotową bazę klientów. W ten sposób partnerzy zarabiają już od pierwszego dnia działalności – mówi Marcin Ciesielski. Firma prowadzi intensywną kampanię promocyjną każdego punktu co najmniej miesiąc przed jego otwarciem oraz później kontynuuje ją wraz z partnerem. Dzięki temu franczyzobiorcy mają stały dopływ nowych klientów.  

Koszt inwestycji w punkt Fitkurier bez remontu lokalu wynosi około 80 000 zł. Tyle trzeba mieć w gotówce. Pozostałą część można sfinansować z kredytu, leasingu lub dotacji. Otwarcie placówki trwa zazwyczaj miesiąc, a czas zwrotu z zainwestowanej gotówki inwestycji franczyzodawca szacuje na 12 do 16 miesięcy. – Mamy już dwie umowy franczyzowe, natomiast do końca przyszłego roku pod szyldem Fitkurier pojawi się 15 placówek – zapewnia Marcin Ciesielski.

Szybki rozwój notuje również sieć pizzerii Stopiątka, która w 2019 roku powiększyła wynik sprzedaży o 35%. Do stycznia 2020 roku w sieci będzie ponad 60 punktów Stopiątka. – To nasz flagowy koncept, który zajmuje już szeregi najmocniejszych graczy w segmencie pizzerii – mówi Marcin Ciesielski.

Stopiątka ma dwa formaty – restauracyjny i mniejszy w pełni zautomatyzowany, który działa pod szyldem Stopiątka Factory. – Stopiątka Factory funkcjonuje jak mała fabryka, wyposażona w maszynę taśmową, na której odbywa się produkcja pizzy. Pizzeria jest niewielka bo do 70 mkw. oraz zatrudnia zmianowo dwóch pracowników – mówi Marcin Ciesielski. Pomysł na Stopiątkę Factory powstał z potrzeby rozwoju w miejscach z dużym natężeniem ruchu, gdzie liczy się czas obsługi klienta i koszty najmu lokali oraz ograniczenie kosztów pracowniczych. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony