REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Gotowe przekąski mięsne, np. w formie chipsów, beef jerky, batonów bądź po prostu małych wariantów kabanosów czy parówek zdobywają coraz większe uznanie konsumentów. Eksperci wskazują, że ta kategoria należy do najszybciej rosnących segmentów całego rynku mięsa. Nic dziwnego, że producenci dynamicznie rozbudowują asortyment, opracowując zarówno wyroby nawiązujące do tradycji, jak i zaskakujące innowacjami.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Znaczenie przekąsek na bazie mięsa rośnie nie tylko w naszym kraju. To trend światowy. W samych Stanach Zjednoczonych tego typu snacki są już jedną z największych grup w segmencie słonych przekąsek. To po części zasługa mody na jedzenie posiłków w drodze. Właśnie takie produkty składają się na segment określany przez obserwatorów rynku jako żywność „on the go”. Według badań firmy Mintel obecnie już ponad jedna trzecia konsumentów z głodem między głównymi posiłkami radzi sobie właśnie za pomocą różnego rodzaju słonych przysmaków. Ten trend się umacnia, m.in. dlatego, że ponad 60% Polaków przyznaje, że brakuje im czasu na gotowanie.

Z danych Mintela wynika, że najwięcej nowości w przekąskowych formatach pojawia się w branży piekarniczej, a branża mięsna zajmuje drugie miejsce. Kolejne należą do producentów słodyczy i nabiału. Pęd do innowacji jest zrozumiały, bo patrząc globalnie, współcześni konsumenci lubią nowości i wszystko to, co pozwala im rozszerzyć spektrum kulinarnych doświadczeń, np. poprzez próbowanie nieznanych wcześniej smaków czy testowanie egzotycznych dodatków. Polacy nie są wyjątkiem, ale trzeba jednocześnie zauważyć, że domowe wzorce żywieniowe, oznaczające raczej konserwatywne podejście do jedzenia, są u nas wciąż silne. Zatem najlepiej radzą sobie na rynku produkty, które w zgrabny sposób łączą stare z nowym.

Dobrym przykładem mogą być tradycyjne kabanosy, ale w postępowej, dostosowanej do bieżących oczekiwań klientów odsłonie. Nie przypadkiem to właśnie one są liderem kategorii mięsnych przekąsek. – Dzisiejszy konsument przekąsek mięsnych poszukuje nowości i jest otwarty na różne wariacje znanych mu produktów. Postrzega je jako zdrowe i wygodne wyroby o wysokiej wartości odżywczej – mówi Tomasz Tarczyński, dyrektor działu marketingu w firmie Tarczyński.

Rosnąca popularność kabanosów wynika też ze zmieniających się zachowań konsumentów. Z racji coraz bardziej aktywnego stylu życia przybywa okazji, dla których kupują oni takie produkty. – To już nie tylko przekąska jedzona w domu, bez okazji lub w trakcie spotkań towarzyskich, ale też towarzysz podróży i produkt wrzucany do torebki przed wyjściem z domu. Dlatego ważne jest, aby na sklepowej półce wyeksponować różne warianty opakowań, które sprawdzają się przy różnych okazjach – mówi Tarczyński.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony