REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)
Dyskont Lidl w Łodzi, Armii Krajowej

Dyskont Lidl w Łodzi, Armii Krajowej (fot. Konrad Kaszuba)

W 2017 powstało w Polsce 150 nowych dyskontów. To wynik najlepszy od kilku lat, a w kolejnych latach ma on zostać utrzymany.

O sprawie pisze Dziennik Gazeta Prawna. Zdaniem ekspertów to efekt przede wszystkim tego, że dyskonty zaczęły rozwijać się w nowych, dotąd niespotykanych lokalizacjach. To małe miasteczka a nawet wsie. Ponadto w 2016 roku ważyły się także losy podatku handlowego, co również miało wpływ na zahamowanie wzrostu rozwoju dyskontów, ze względu na niepewność inwestorów. Jak informuje gazeta, sama tylko Biedronka zamierza otworzyć w tym roku ok. 80 sklepów, a Lidl 30-40. Z kolei Netto do 2020 roku zamierza uruchamiać ok. 40 sklepów rocznie.

Z wyliczeń ekspertów wynika, iż jeszcze w tym roku dyskonty mogą prześcignąć małe sklepy, jeżeli chodzi o udział w rynku i objąć pozycję lidera. Podkreślają oni, że jest to także efekt zmiany charakteru samych dyskontów, które przestają się kojarzyć z tanimi produktami, sprzedawanymi z palet, a coraz częściej można w tego typu sklepach otrzymać także produkty wysokiej jakości, a także zdrową żywność.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony