23.06.2016/10:01

Tesco z pozytywnymi wynikami

Grupa Tesco zanotowała w I kw. wzrost sprzedaży like for like (LFL) o 0,9 proc. Kolejny kwartał z pozytywnym wzrostem sprzedaży LFL oznacza, że działania obecnego zarządu brytyjskiej sieci dotyczące reorganizacji działalności firmy przynoszą pozytywne efekty. Ogólna sprzedaż Grupy wzrosła o 1,1 proc.

Sprzedaż LFL wzrosła na rynku brytyjskim o 0,3 proc., zaś na rynkach międzynarodowych o 3 proc.

- Notujemy drugi kw. dodatniej sprzedaży like-for-like we wszystkich częściach grupy pomimo trudnego rynku związanego deflacją. Zarówno w Wielkiej Brytanii jak i za granicą, wprowadzamy koncepcję według, której klient jest w centrum wszystkiego, co robimy. Wprowadziliśmy do oferty nową ofertę produktów świeżych, które zostały doskonale przyjęte przez klientów – mówi Dave Lewis, prezes Grupy Tesco.

- Dzięki rosnącym wolumenom sprzedawanych produktów, zmienia sposób, w jaki pracujemy wspólnie z naszymi dostawcami. Pracujemy nad optymalizację naszego modelu operacyjnego i odbudowujemy rentowności w sposób zrównoważony - dodaje Dave Lewis.

W czterech kwartałach ubiegłego roku sprzedaż LfL Tesco na rynkach międzynarodowych wyglądała następująco: I kw. 2015/16 – spadek o 0,7 proc, II kw. 2015/16 – wzrost o 1,9 proc., kolejne dwa były okresem dynamicznych wzrostów o 2,7 proc. (III kw.) i 3,8 proc. (IV kw.). Porównując więc IV kw. poprzedniego roku finansowego, z I kw. obecnego można mówić o spadku dynamiki o 0,8 proc.

Obniżenie dynamiki dotyczy głównie rynków europejskich Tesco, gdzie sprzedaż LfL z 4,1 proc. w IV kw. 2015/16 spadła do 2,8 proc. w I kw. roku finansowego 2016/17. W związku z tym, że Polska jest największym z czterech kontynentalnych rynków brytyjskiego operatora (440 sklepów na ok. 1000 w regionie Europy Centralnej działa w Polsce) można się domyślać, że obniżenie dynamiki ma związek, m.in. z tym, co dzieje się na naszym rynku. A w kraju mamy od kilku miesięcy nasilenie wojny cenowo-promocyjnej ze strony sieci Lidl, Carrefour i Biedronka. Tesco nie angażuje się mocno w działania marketingowe, co może przekładać się na odpływ klientów do wspomnianych sieci i niższą dynamikę LfL.

Jak podkreślają władze sieci Tesco, wzrost sprzedaży w całym regionie wspierały wprowadzane innowacje, a także rozwój i poprawa oferty świeżej żywności. Firma także pracowała nad doświadczeniem zakupowym klientów, tak aby je wzmocnić i sprawić aby byli oni bardziej zadowoleni z wizyt w sklepach sieci. Firma w naszym regionie położyła także duży nacisk na rozwój oferty Tesco Finest i kwestię zdrowego odżywiania.

Władze Tesco podkreśliły, że firma uzyskała dobre wyniki na Słowacji oraz poprawę wyników na Węgrzech. Firma nie skomentowała wyników sprzedaży i sytuacji na Polskim rynku.

Komentarz Dave'a Lewis'a, prezesa Grupy Tesco do wyników firmy za I kw. 2016/17:

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.