REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)

(fot. mat. prasowe)

Tylko dziś w całej Polsce z końcem dnia zostanie zamkniętych 7 sklepów Piotra i Pawła - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Jak uspokajają przedstawiciele firmy, to celowe działanie związane z procesem restrukturyzacji, które ma doprowadzić do obniżenia kosztów działania sieci.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Wszystkie zamknięte sklepy to placówki własne Piotra i Pawła. Jak deklaruje sieć, nie przynoszą one zysków.

Portal wiadomoscihandlowe.pl zweryfikował listę zamkniętych placówek. To: Koszalin, Lubin, Wejherowo, Kraków (ul. Lubicz), Warszawa (ul. Łopuszańska), Szczecin (al. Warszawy) i Grudziądz (ul. Kalinkowa).

- Zbadaliśmy nasze sklepy pod kątem 6 parametrów, wśród których były takie elementy jak: dodatnia EBITDA, lokalizacja, potencjał, konkurencja znajdująca się wokół, a także to, czy dany sklep znajduje się w tej części miasta, gdzie możemy liczyć na klientów z portfelem średnim i wyższym – bo to jest nasz docelowy klient – pisze w komentarzu Marek Miętka, prezes zarządu Piotra i Pawła. – Zamykamy zatem te sklepy, które w aktualnej sytuacji rynkowej nie osiągają zakładanych wyników i jest to element naszego planu – dodaje.

Przypomnijmy, jak w ubiegłym tygodniu w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl zadeklarował prezes Mietka, sieć zamierza zamknąć co najmniej 20 sklepów. To nie jedyny element planu restrukturyzacji sieci.

Wdrażany plan zakłada ponadto prowadzenie rozmów dotyczących przejęcia aktywów spółki, negocjacji z bankami, a także zacieśnienia współpracy z kluczowymi dostawcami oraz franczyzobiorcami. To nie koniec zmian w Piotrze i Pawle. Firma wprowadza nowy program lojalnościowy, będący równocześnie nowoczesną platformą komunikacji z konsumentem oraz repozycjonowanie marki wsparte zintegrowanymi działaniami komunikacyjnymi.  Już wkrótce pokazany zostanie nowy wzorcowy sklep Piotra i Pawła. Wszystko po to aby przyciągnąć nowych i odzyskać stałych klientów sklepów sieci - brzmi oficjalny komunikat firmy.

- Wiemy, że jest miejsce na nasz format – podkreśla Marek Miętka – Mamy także na czym budować, olbrzymia rozpoznawalność, duża sympatia do marki a przede wszystkim bezkonkurencyjny asortyment produktów – tym chcemy walczyć o klienta – dodaje.

Przypomnijmy, sąd w Poznaniu zatwierdził 12 września wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego Piotra i Pawła. Oznacza to, że sieć przez rok będzie chroniona przed wierzycielami, ale musi na bieżąco spłacać aktualne zobowiązania.

Wczoraj odbyło się spotkanie zarządów: Piotra i Pawła oraz firmy Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja.

Aktualnie kancelaria zajmuje się przygotowaniem spisu wierzytelności, a także oceną planu restrukturyzacyjnego, przygotowanego przez Piotra i Pawła. Maksymalnie w ciągu trzech miesięcy plan zostanie oficjalnie zaprezentowany wierzycielom, choć jak deklaruje firma, stanie się to znacznie szybciej. Następnie rozpocznie się proces przygotowania układu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 77

  • 41
    BARDZO PRZYDATNY
  • 12
    PRZYDATNY
  • 16
    OBOJĘTNY
  • 8
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (15)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Poznaniak 15 2 dni temuocena: 100% 

    3mam kciuki..moje sklepy od poczatku istnienia tej sieci :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Logos 14 3 dni temu

    Ok pracownicy zwolnieni z dnia na dzień ale w 100% będą mieli wypłacone za urlopy za nadgodziny okresy wypowiedzenia i niektóre zapewne odprawy tak było w przypadku naszego sklepu w tamtym roku przyjechali zwolnili A wszystko wypłacone co do zeta i np okres 3miesięce wypowiedzenia czy 6 bez wykonywania pracy kto chciał to siedział w domu kto chciał poszedł gdzieś indziej zachowali się bardzo fer A nie jak lamy ani pracy ani pensji

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mm 13 4 dni temuocena: 100% 

    Sieci ach sieci... Tyle sklapow zamknięte bo " nie były rentowne". Alma bis... Jak rządzi PR i statystyka a nie rachunek ekonomiczny to tak się właśnie dzieje. Ciekawy jestem jak wygląda sytuacja. W innych sieciach... Patrząc po Tesco można domniemywać że podobnie. Pytanie brzmi kiedy ta hupca w handlu się zakończy i zacznie być normalnie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~AnnaM 12 4 dni temu

    Nie moze byc tak, ze majac na celu srednie i wyzsze portfele nie dba sie o sklep i towar. Wchodzisz ta tarchominie do PiP i pierwsze co to uderza Cie smród nieswiezych ryb. Nie raz, nie dwa. Czesto. Takie rzeczy nie moga miec miejsca. Nie w tego typu sklepie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Endi 11 4 dni temuocena: 0% 

    No faktycznie fajny sklep w Bydgoszczy przy ul. Wojska Polskiego nawet cukru nie ma na półkach od 2 tygodni i jak to się ma utrzymać nasz zejście obok jest Lidl

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kokoloko 10 4 dni temuocena: 100% 

    Miała być trzynastka jest uścisk ręki i podziękowanie za współpracę. Grunt to walić ściemę żeby miał kto pracować

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Sławek 9 4 dni temuocena: 75% 

    Ludzie się poświęcali dla firmy a jak przychodzi co do czego nikt się nie przejmuje pracownikami z dnia na dzień tracą pracę

    oceń komentarz
  • ~wer 8 4 dni temu

    KOKOLOKO - Niestety była niespodzianka

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Olo 7 4 dni temuocena: 100% 

    Nic a nic pracownicy nie wiedzieli zostali poinformowani z dnia na dzień

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~gość 6 4 dni temuocena: 100% 

    Tak się kończy przejmowanie lokali po upadłej Almie. Niektóre nowe lokalizacje też zupełnie nietrafione i kiepsko zaprojektowane, np. taka Łopuszańska, która powstała przy upadłym Modo. Trzymam kciuki za ich przetrwanie, ale musi się zmienić wygląd sklepów, jakość produktów i obsługi wrócić do poziomu sprzed kilku lat i jednocześnie cała komunikacja marketingowa musi zostać odświeżona.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Agata 5 4 dni temuocena: 83% 

    Ja tez im zyczę ,żeby sobie poradzili,mam tylko nadzieję, że tak jak w przypadku Almy sanacja nie zakonczy się upadlościa ...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ola 4 4 dni temuocena: 88% 

    Trzymam kciuki za Piotra i Pawła.

    oceń komentarz
  • ~Kokoloko 3 4 dni temuocena: 60% 

    Ciekawa jestem czy pracownicy wiedzieli wcześniej o zamknięciu swoich placówek czy mieli niespodziankę.

    oceń komentarz
  • ~Jakub 2 5 dni temuocena: 80% 

    Niedługo będzie łatwiej wymienić te, które jeszcze działają. Warto by przeanalizować te prawie 30 zamknięć w ciągu roku i zobaczyć kiedy były otwierane. Do ciekawych wniosków można by dojść.

    oceń komentarz
  • ~Maciek 1 5 dni temuocena: 80% 

    Oby sobie poradzili bo to super sklepy.

    oceń komentarz
do góry strony