REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Bakery made better

Bakery made better (fot. materiał partnera)

56 proc. konsumentów produktów piekarniczo-cukierniczych w Europie zazwyczaj wybiera w sklepie te artykuły, które cechuje jakość wyższa od przeciętnej i jest gotowa zapłacić za nie wyższą cenę – tak wynika z badania konsumenckiego „Consumer First”. W Polsce ta grupa jest jeszcze większa, bo wynosi aż 61 proc. Kluczowym czynnikiem oceny jakości produktów z tej kategorii wciąż pozostaje czysta etykieta.

REKLAMA

Już połowa Polaków czyta etykiety produktów żywnościowych. To jeden z powodów, dlaczego branża piekarniczo-cukiernicza w coraz większym stopniu odczuwa presję ze strony rynku na stosowanie w produkcji naturalnych składników. Obserwatorzy rynku są zgodni, co do tego, że polscy konsumenci stali się bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Producenci optymalizują zatem receptury, tak aby proponowane przez nich wyroby wpisywały się w trend czystej lub chociaż czystszej etykiety. Co więcej, skład produktu powinien być obecnie nie tylko pozbawiony sztucznych konserwantów czy substancji wzmacniających smak, ale także czytelnie opisany na opakowaniu, tak aby konsument rozumiał, co dokładnie kupuje.


Duży rynek, poważne wyzwania

Wyroby piekarniczo-cukiernicze to nie tylko obietnica smaku, jakości, przyjemności i komfortu, ale także bardzo duża i wysoce konkurencyjna kategoria rynku spożywczego. Zmiana oczekiwań konsumentów oraz coraz większy nacisk na jakość odciska na niej silne piętno. – Opracowanie etykiety spełniającej oczekiwania świadomych konsumentów to ambitne wyzwanie. Dzięki naszym rozwiązaniom ten proces staje się łatwiejszy – przekonują przedstawiciele firmy Kerry, specjalizującej się innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych, które nie tylko kreują smak produktu, ale także optymalizują jego wartości odżywcze.
61 proc. konsumentów produktów piekarniczo-cukierniczych w Europie twierdzi, że wybiera naturalne i mniej przetworzone produkty. W Polsce deklaruje to aż 71 proc. Równocześnie 45 proc. konsumentów w Europie jest zaniepokojone, jeśli na etykiecie produktów piekarniczych widzi oznaczenia „E”, nawet jeśli nie wpływają one negatywnie na cechy produktu (np. E 300 kwas askorbinowy).
Inną sprawą jest rzetelnie przygotowana etykieta. Na producentach spoczywa duża odpowiedzialność, ponieważ skład musi być podany w sposób jasny, ale zgodny z obowiązującymi przepisami. Nie jest to wbrew pozorom łatwe. Tym bardziej, że informacje na opakowaniach powinny być podane w sposób przystępny dla konsumenta. Jednocześnie warto pamiętać, że co trzeci konsument uważa, że im krótsza lista składników, tym lepsza, i że za taki produkt kupujący jest skłonny zapłacić więcej.


Liczy się smak, ale nie tylko…

Przedstawiciele firmy Kerry zwracają uwagę, że cechy sensoryczne, takie jak smak, zapach, konsystencja i atrakcyjność wizualna, są nieodłącznie związane z umiłowaniem konsumentów do świeżych, aromatycznych i doskonale smakujących wypieków. Zapewnienie ich stałej jakości, innowacyjności i autentyczności bez wpływu na te cechy jest skomplikowane. – Nasi wykwalifikowani piekarze, naukowcy, technolodzy żywności i eksperci techniczni pomogą wypełnić lukę między tym, czego poszukują konsumenci, a wyzwaniami produkcyjnymi, by dostarczyć to na dużą skalę – wskazują.
Z badania „Consumer First” wynika jednak, że dobry smak i naturalne składniki to jeszcze nie wszystko. Obecnie niezmiernie ważne stały się kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Konsumenci chcą takiej żywności, która spełnia nie tylko ich własne oczekiwania kulinarne, ale jednocześnie przynosi korzyści innym ludziom i całej planecie. Wiedza na temat tego, skąd pochodzą składniki stosowane do produkcji wyrobów piekarniczych oraz to, w jaki sposób są one przetwarzane, jest istotna dla 68 proc. konsumentów produktów piekarniczo-cukierniczych w Europie. Bez wątpienia producenci muszą być w tej chwili bardziej transparentni i jednoznaczni w zakresie pozyskiwania oraz wykorzystania surowców do produkcji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony