01.02.2017 / 13:19
StoryEditor

Akcyza od piw smakowych – zaskakujący zwrot w sprawie

(materiały własne)
Od wielu już lat tli się spór między producentami piw smakowych a organami podatkowymi, w sprawie sposobu ustalania dla tych piw podstawy opodatkowania akcyzą. Przez ten czas kwoty kwestionowanego podatku urosły do znacznych rozmiarów. Jak informują eksperci Grant Thornton obecnie spór ten przeniósł się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Tam bowiem zostało skierowane w tej sprawie pytanie prejudycjalne przez Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie (sygn. I GSK 588/15).

Istota sporu

Przepisy o podatku akcyzowym konstruując podstawę opodatkowania piwa, posługują się nazewnictwem z zakresu browarnictwa. Podstawą opodatkowania piwa jest bowiem licz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2025 / 11:03
StoryEditor
Rafał Brzoska pęka z dumy. InPost rośnie w Wielkiej Brytanii o 300%. A co z Polską?
Rafał Brzoska pęka z dumy. InPost rośnie w Wielkiej Brytanii o 300%. A co z Polską? (fot. InPost)

Grupa InPost osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w III kwartale 2025 roku. Przychody wzrosły do poziomu 3,8 mld zł, a wolumen przesyłek zwiększył się o 34 proc. Na dodatek spółka Rafała Brzoski dosłownie w kosmicznym tempie rozwija się w Wielkiej Brytanii, gdzie przychody wzrosły o ponad 300 proc.! Jak InPost radzi sobie w Polsce i Europie? Jaki będzie ostatni kwartał firmy?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie są wyniki finansowe Grupy InPost w III kwartale?
  • Rafał Brzoska: InPost rośnie powyżej rynku w każdym kraju
  • Jak InPost radzi sobie na poszczególnych rinkach?
  • Wzrost przychodów w Wielkiej Brytanii o ponad 300 proc.
  • Wolumen przesyłek w Europie wyższy o 24%
  • Poprawa rentowności InPostu w Polsce
  • Jaki będzie IV kwartał 2025 r. dla InPostu?

Jakie są wyniki finansowe Grupy InPost w III kwartale?

Grupa InPost, europejski lider rozwiązań logistycznych dla e-commerce, właśnie podała do wiadomości wyniki finansowe za III kwartał 2025 roku. Spółka może się pochwalić rekordowym wzrostem przychodów, które wyniosły 3,8 mld zł. A to oznacza potężny wzrost o 49 proc. rok do roku.

InPost odnotował również znaczny wzrost wolumenu dostarczonych przesyłek. W trzecim kwartale było to aż 351,5 mln przesyłek, a to oznacza wzrost o 34 proc. rok do roku.

To przełożyło się także na pozostałe wyniki. Skorygowana EBITDA wynosi 1,1 mld zł (+24 proc. r/r). Natomiast skorygowana marża EBITDA to poziom 28 proc.

Nakłady inwestycyjne (Capex) w III kwartale 2025 wyniosły 356 mln zł. Inwestycje te Grupa przeznaczała głównie na rozwój infrastruktury oraz rozbudowę sieci.

image

InPost tworzy konkurencję dla Allegro. "Rafał Brzoska może wygrać wojnę o polski e-commerce”

Rafał Brzoska: InPost rośnie powyżej rynku w każdym kraju

– Jestem dumny z wyników kolejnego, rekordowego kwartału, które potwierdzają dobrą kondycję Grupy oraz potencjał rozwoju usług dostaw poza domem, oferowanych przez InPost w Europie – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.10.2025 / 11:32
StoryEditor
Nowa strategia Eurocash: integracja hurtu i detalu, nacisk na efektywność
Na zdj. hurtownia firmy Eurocash w Tychach (fot. Solar 760L Foto/Shutterstock)

Po latach strat i restrukturyzacji Eurocash próbuje wrócić na ścieżkę wzrostową. W tym roku giełdowy hurtownik poprawił rentowność i ograniczył koszty. W listopadzie impulsem dla notowań może być nowa strategia, która ma postawić na integrację hurtu i detalu oraz rozwój cyfrowych narzędzi dla sklepów partnerskich.

- Celem nowej strategii Grupy Eurocash jest zwiększenie efektywności operacyjnej i wypracowanie wyższej EBITDA oraz wyniku netto, nawet przy stabilnych lub niższych obrotach. St...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. listopad 2025 14:03