Aldi zmienia politykę zakupową drewna
Grupa Przedsiębiorstw Aldi Nord, do której należy również polska sieć sklepów Aldi, wprowadziła międzynarodową politykę zakupową drewna.
W ramach przyjętych regulacji, do końca 2020 roku wszystkie produkty marki własnej wykonane z drewna lub drewnopochodne, oferowane przez Aldi, będą w całości pochodziły z certyfikowanych źródeł lub/i surowców z recyklingu.
- W strategii Aldi, jako firmy odpowiedzialnej społecznie, znaczącą rolę odgrywa zrównoważone i oszczędne wykorzystywanie surowców naturalnych. Zgodnie z nową polityką zakupową, od 2021 roku będziemy oferować wyłącznie takie produkty marki własnej wykonane z drewna lub drewnopochodne, których surowce pochodzą z certyfikowanych źródeł i/lub recyklingu. Niezależnie czy będą to chusteczki higieniczne, meble czy książki. Dotyczy to również wszystkich opakowań, zarówno jednostkowych, zbiorczych jak i transportowych. – komentuje Justyna Radwańska, specjalista ds. odpowiedzialności przedsiębiorstwa Aldi Polska.
Ingerencja człowieka w leśne zasoby ziemi i negatywne jej skutki, jak np. zmiany klimatyczne czy upośledzenie procesu filtracji powietrza, stanowią dziś olbrzymie wyzwanie, stojące przed ludzkością. Nowa polityka Aldi w zakresie wytwarzania produktów z drewna, to rodzaj panaceum na to zjawisko, którego zadaniem jest przywrócenie równowagi w gospodarce leśnej. Ważny aspekt stanowi przeciwdziałanie nielegalnemu wycinaniu lasów i ochrona lasów, zwłaszcza tych wyjątkowo cennych przyrodniczo.
O środowisko firma zadba również wewnątrz przedsiębiorstwa, za pomocą regulacji dotyczących zakupu materiałów biurowych i środków roboczych używanych przez pracowników Aldi, jak np. papier do ksero i drukarki, notatniki, artykuły higieniczne, meble biurowe.
22