Atlanta Poland zarzuca Helio nieuczciwą konkurencję
Spór dotyczy wprowadzenia przez Helio jesienią 2013 roku owoców suszonych oraz bakalii Bakalplanet, oznaczonych w sposób, który, zdaniem Atlanty Poland, może wprowadzić konsumentów w błąd odnośnie pochodzenia produktów. Jednocześnie Atlanta Poland wniosła sprzeciw wobec decyzji Urzędu Patentowego z dnia 31 marca 2014 roku, która narusza prawa ochronne na znaki towarowe przysługujące spółce. Leszek Wąsowicz, prezes Helio zapewnia w obszernym oświadczeniu, że firma nie chciała „żerować na renomie innych (...), zaś upodobnianie się do mało znanego na rynku brandu należącego do firmy Atlanta Poland wydaje się niedorzeczne nie tylko ze względów prawnych, ale i racjonalności prowadzenia biznesu”. Wąsowicz podkreśla, że przed wprowadzeniem nowej linii bakalii Bakalplanet, Helio dochowało staranności, mając na celu wyeliminowanie ewentualnych ryzyk prawnych. Do czasu wyjaśnienia sporu Helio postanowiło sprzedawać produkty w formie nieco zmodyfikowanej, tj. bez logo Bakalplanet.
29