Auchan 2022 - francuska sieć ma nową strategię rozwoju oferty i sklepów, a także budowania relacji z klientami
Ponowne zdefiniowanie oferty z dostępem do zdrowych i lokalnych produktów, tworzenie relacji i doświadczeń z klientami za pośrednictwem sklepów, dostosowanie organizacji i metod pracy do oczekiwań rynku, odzyskanie swobody finansowej, niezbędnej do finansowania kolejnych zadań - to najważniejsze wnioski, które płynął z opublikowanego przez sieć Auchan Retail biznesplanu pod tytułem "Auchan 2022".
Sieć tłumaczy, że nowy biznesplan to odpowiedź na zmieniające się realia rynkowe, rosnącą rolę cyfryzacji, przemiany w żywieniu i zmiana podejścia do ekologii. „Auchan 2022”, wspierany przez nowy zespół, kierowany przez prezesa Edgarda Bonte to projekt, którego celem jest przekształcenie modelu działalności sieci oraz oferty we wszystkich krajach.
Dwa filary biznesu Auchan
Francuski detalista, zamierza teraz oprzeć biznes na dwóch filarach." Powinno pozwolić to Auchan realizować swoje historyczne ambicje - poprawienie jakości życia mieszkańców. Ta ambicja przekłada się na dwa strategiczne filary: z jednej strony stać się projektantem unikalnej, uczciwej i odpowiedzialnej oferty, a z drugiej strony być twórcą relacji i doświadczeń, łącząc fizyczne sklepy z lokalnymi platformami.".
Pierwszy filar zakłada skupienie się na dobrej, zdrowej i lokalnej, ale także uczciwej i odpowiedzialnej oferty produktowej. "Auchan Retail chce wyjść poza tradycyjną rolę detalisty, stając się projektantem i selektorem produktów, aby móc zaoferować konsumentom wyjątkową ofertę" - podkreślają władze Grupy Auchan.
Jak podkreśla sieć, oferta Auchan będzie opierać się na lokalnych produktach, a firma będzie współpracować z lokalnymi producentami. W 2022 r. Celem jest zwiększenie obrotu osiągniętego właśnie dzięki sprzedaży lokalnych produktów. Ich skład i pochodzenie ma się stać bardziej przejrzyste. Produkty będą powstawać z poszanowaniem środowiska naturalnego i dobrostanu zwierząt. Liczba odpowiedzialnych i zrównoważonych kanałów dostaw wzrośnie, aby w 2022 r. osiągnąć liczbę 1500 na całym świecie (250 we Francji) w porównaniu z blisko 500 obecnie (odpowiednio 150 we Francji).
Aby to osiągnąć, wspierane będą również zrównoważone rolnictwo. Opracowany zostanie w tym celu specjalny program edukacyjny. Każdy kraj będzie musiał wprowadzić tzw. etykietę wartości odżywczej i umieścić ją na wszystkich produktach marki własnej Auchan.
Sieć rozszerzy także gamę ekskluzywnych produktów, a także zobowiąże swoje zespoły do przyspieszenia redefinicji składu produktów. Wspólny rozwój produktów w każdym kraju zostanie uogólniony. Dodatkowo produkty będą oceniane przez klientów i dostawców. Te najsłabsze wymieniane lub wycofywane.
Nowe doświadczenia
Drugi filar ma opierać się na tworzeniu nowych doświadczeń, w celu poprawy jakości życia mieszkańców. Auchan chce wykorzystać fizyczne sklepy do spotkań. Sklepy zapewnią lokalnym partnerom przestrzeń i umożliwią im sprzedaż swoich produktów i usług. Każdy sklep będzie również miejscem doświadczeń dla mieszkańców. Będą mogli chociażby brać udział w lekcjach gotowania i degustacjach, a także spotykać z ważnymi ludźmi.
1 komentarz
-
15.01.2020
Jak podkreśla sieć, oferta Auchan będzie opierać się na lokalnych produktach, a firma będzie współpracować z lokalnymi producentami. Mam to rozumieć że w końcu będą tylko i wyłącznie polscy producenci nie jak teraz Chiny,Francja czy inne?
11