18.01.2018/07:43

Biedronka modyfikuje strategię promocyjną. Gazetki będą podobne do tych z Lidla

Biedronka odmieniła swoją politykę związaną z gazetkami handlowymi. Największa sieć handlowa w Polsce postanowiła uporządkować na nowo swoje działania w tym zakresie i wyróżnić poszczególne gazetki kolorami. Podobne działania w ubiegłym roku przeprowadził konkurencyjny Lidl.

- Zobacz, jak zmieniliśmy nasze gazetki - zachęca Biedronka swoich klientów, podkreślając, że od teraz znajdą oni w sklepach sieci dwa rodzaje gazetek: "W tym tygodniu" (z ofertą artykułów spożywczych) i "Okazje tygodnia" (z zapowiedzią oferty artykułów przemysłowych).

Gazetki "W tym tygodniu" dostępne będą w dwóch kolorach: żółtym oraz czerwonym. Ukazywać się będą dwukrotnie w ciągu tygodnia: w każdy poniedziałek (oferta w sklepie poniedziałek-niedziela) i czwartek (dodatkowa oferta na dni czwartek-środa). Z kolei gazetki "Okazje tygodnia" wyróżniać będą się kolorem zielonym i prezentować będą ofertę na cały nadchodzący tydzień.

Przypomnijmy, że podobne zmiany - sprowadzające się do odróżniania poszczególnych gazetek przy pomocy innej kolorystyki - wdrożone zostały w 2017 r. przez innego dyskontera, sieć Lidl. W sklepach tej sieci znaleźć można gazetki niebieskie (dostępna w sklepie od czwartku i promująca ofertę od poniedziałku do środy) i żółte (oferta dostępna od czwartku do niedzieli; gazetka czeka na klienta od poprzedzającego poniedziałku). Trzeci rodzaj lidlowych gazetek skupia się na artykułach przemysłowych i tygodniach tematycznych - te gazetki prezentują ofertę na cały tydzień.

Biedronka po raz ostatni dokonała istotnych zmian w swojej polityce gazetkowej latem 2017 r. Dyskonter zdecydował się wówczas na wprowadzenie odrębnych gazetek z ofertą weekendową (wykładanych w sklepie w piątek). Tym samym Biedronka uzupełniła model, w ramach którego wydawała odrębne foldery z ofertą na cały tydzień, publikowała wydania specjalne "Festiwal supercen", dodatki tematyczne (np. z ofertą szkolną), a także przeróżne mutacje gazetek takie jak "Superponiedziałek", "Dni Superofert", czy "Na długi weekend".

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach nową strategię gazetkową ogłosiła w Polsce także sieć E.Leclerc. Grupa sklepów zdecydowała się na wprowadzenie nowej identyfikacji graficznej, jak również uzupełnienie folderów o dodatkowe treści poradnikowe.

W nowej identyfikacji wizualnej marki E.Leclerc dominować będzie biel połączona z elementami graficznymi w kolorze czarnym. Główną rolę w gazetkach odegra ekspozycja produktów, których rozłożenie na stronach będzie miało swobodny charakter. Połączenie luźnego sposobu prezentacji zdjęć z rysunkami w stylu retro ma stanowić dynamiczną i atrakcyjną dla konsumentów formę.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • stokrotka11 09.02.2018

    Biedronka nie ma pomysłu w ostatnim czasie na swój marketing. Wszystko kopiuje z Lidla. Lidl przewyższa pod wieloma względami Biedronkę

  • witek 19.01.2018

    Towaru z tych gazetek jak na lekarstwo i inne ceny na półce a inne w kasie. Palety z towarami przeszkadzają, nawet wózkiem nie można przejechać, a od pracowników uzyskać jakiekolwiek info o promocji to cud, nic nie wiedzą........

  • klient Lidla 19.01.2018

    O ile gazetki Lidla są przejrzyste, o tyle gazetki B. są pstrokate. Ja wybieram przejrzystość.

  • Mat 18.01.2018

    Czy Biedronka wprowadziła coś do tej pory niepodobne do tego co jest już w Lidlu? Nawet nowy wystrój sklepów mają taki sam jak w Lidlu

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.