03.02.2022 / 13:14
StoryEditor

Biedronka z nowymi etykietami pokazującymi ceny z VAT-em i bez VAT-u

Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nowe etykiety w Biedronce pokazują ceny zarówno z 0 proc. jak i z 5 proc. VAT-em (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Sieci handlowe przyjęły różne strategie w związku z wprowadzoną 1 lutego br. obniżką stawki podatku VAT na niektóre produkty spożywcze z 5 proc. do 0 proc. Praktycznie wszyscy detaliści rozpoczęli kampanie marketingowe informujące o obniżkach cen. Jednak Biedronka poszła o krok dalej i wyróżniła się na rynku, wprowadzając specjalne etykiety cenowe dla produktów, które zostały objęte obniżkami VAT-u.

Nowe etykiety w Biedronce pokazują nie tylko bieżącą cenę poszczególnych produktów. Uwzględniono na nich również cenę, jaka obowiązywałaby przy starym, 5-procentowym VAT-cie. Do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 10:34
StoryEditor
Ceny produktów mięsnych w supermarketach i małych sklepach. Nowe dane CMR
Nikodem PankowiakNikodem Pankowiak

W pierwszej połowie bieżącego roku paczkowane produkty mięsne były zauważalnie tańsze w supermarketach niż w sklepach małoformatowych do 300 mkw. Średnio za ich kilogram należało zapłacić w tym kanale ok. 5 proc. mniej niż w małych sklepach. Dynamika wzrostu cen także pozostaje wyższa w sklepach małego formatu, gdzie rok do roku średnia cena za kilogram produktów mięsnych wzrosła o nieco ponad 6 proc. W tym samym czasie wzrosty cen w supermarketach był dwukrotnie wolniejsze i wyniosły zaledwie ok. 3 proc. Oczywiście warto spojrzeć nieco głębiej i zobaczyć, jak prezentowała się sytuacja w poszczególnych kategoriach, bo w niektórych z nich różnice są znacznie bardziej zauważalne.

Paczkowane kiełbasy

W przypadku paczkowanych kiełbas w pierwszym półroczu 2025 r. średnia cena za kilogram była w supermarketach niższa aż o 9 proc. w porównaniu do mniejszy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.08.2025 / 16:36
StoryEditor
Wygrać w Rossmanii! Rossmann rozwija trend gamifikacji zakupów – sieć nie chce być jedynie miejscem zakupów, ale także wspólnej zabawy i interakcji
Rossmann uruchomił grę mobilną Rossmania w aplikacji Rossmann PL. Sieć stawia na młodych klientów drogerii i coraz mocniej łączy zakupy z rozrywką

Rossmann uruchomił grę mobilną Rossmania w aplikacji Rossmann PL. Sieć stawia na młodych klientów drogerii i coraz mocniej łączy zakupy z rozrywką. Jaką rolę gamifikacja zakupów pełni w strategii budowania lojalności i angażowania nowych grup klientów?

Rossmann PL – aplikacja z grą dla młodych

Rossmann nie zwalnia tempa w komunikacji z młodymi klientami. Do dropów i pinów stworzonych wspólnie z Natalią Kopiszką dołącza te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. wrzesień 2025 02:37