27.12.2018/08:11

Dariusz Sinkiewicz, dyrektor generalny Travel Essentials Poland w Lagardere Travel Retail [PEŁNY WYWIAD]

Dariusz Sinkiewicz opowiada o specyfice prowadzenia biznesu w segmencie travel, w którym w ramach jednej linii biznesowej funkcjonuje kilkadziesiąt konceptów, a każdy musi przemawiać do konsumenta innym językiem. Zarządzanie tak złożonym i wyspecjalizowanym ekosystemem wymaga precyzji, doświadczenia i zaawansowanych narzędzi informatycznych.

Firma Lagardere działa w Polsce nieco w cieniu, prowadząc swój unikalny biznes bez rozgłosu. Czym zajmuje się grupa Lagardere?

Właścicielem Lagardere Travel Retail Sp z o.o. jest koncern Lagardere, spółka publiczna notowaną na giełdzie w Paryżu. Firma składa się z czterech dywizji. Pierwsza to Lagardere Travel Retail, zajmująca się handlem detalicznym i gastronomią. Działalność wydawniczą prowadzi Lagardere Publishing. Segment Lagardere Active funkcjonuje na rynku mediów, posiada udziały w różnych przedsięwzięciach medialnych. Z kolei Lagardere Sport zajmuje się szeroko rozumianym sponsoringiem – sportowców i imprez sportowych. Między innymi jesteśmy globalnym reprezentantem Roberta Lewandowskiego – to taka ciekawostka dla polskich czytelników.

W segmencie retail prowadzimy trzy rodzaje aktywności. Pierwsza to typowy obszar duty-free, obejmujący klasyczny dla tego segmentu asortyment: perfumy, kosmetyki, papierosy i alkohol. Druga to food-service, gastronomia – od restauracji, aż po małe kawiarenki pod własnymi brandami lub korzystając z licencji światowych marek. W ramach tej działalności m.in. prowadzimy na zasadzie franczyzy pewną liczbę placówek sieci McDonald's, inny przykład to prowadzony przez nas od niedawna ciekawy koncept fast-foodowy Johnny Rockets.

Najszerszą linią biznesową w tym segmencie jest Travel Essentials, która obejmuje szereg konceptów. Są tu saloniki z niezbędnikami dla podróżnych Relay. Są salony multimedialne Virgin, oferujące książki, multimedia, upominki itp. Inny koncept to sklepy z miejscowymi pamiątkami pod brandem „discover” – Discover Cracow, Discover Warsaw itd. Mamy wreszcie typowe sklepy convenience jak 1Minute czy Hubiz. Zarządzamy całym szeregiem sieci, łącznie w skali całej firmy to 24 brandy. W sumie w Polsce zarządzamy biznesami generującymi1.5 mld zł obrotu.

To nie wszystko, jest jeszcze część biznesu prowadzona w kooperacji z Grupą Eurocash.

Zgadza się. Poza core’owym własnym biznesem, który koncentrując się na segmencie Travel funkcjonuje w ramach spółek Lagardere Travel Retail i Lagardere Duty-Free, wraz z Eurocashem jesteśmy udziałowcami spółki InMedio, prowadzącej sieć sklepów Inmedio i Inmedio Trendy. Generuje ona dodatkowe znacznie ponad pół miliarda przychodu.

Łącznie prowadzimy w całej Polsce 860 sklepów. Strategiczną działalnością Travel Retail są sklepy, kawiarnie i restauracje dla podróżnych. Poza segmentem Travel prowadzimy sieć kawiarni So! Coffee, lodziarni Furrore czy wspomnianą już sieć saloników prasowych InMedio.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.