07.11.2016/08:55

Firmy inwestują w narzędzia do analizy zachowań konsumentów

Rozwiązania z zakresu customer intelligence umożliwiające reagowanie na potrzeby klientów w czasie rzeczywistym zdobywają w Polsce popularność. Dzięki nim firmy mogą budować swoją przewagę konkurencyjną.

– Firmy zauważają potrzebę nadążania za zmianami w oczekiwaniach klienta. Widzą, że klient jest niecierpliwy i transformują swój biznes, swoje działy wsparcia analityką. Inwestują w analitykę zarówno kliencką, która służy do tego, żeby szybciej dotrzeć z lepszą ofertą do klienta, jaki i w obszary czysto operacyjne: poprawiają produkty, dostosowują je do potrzeb klienta, optymalizują procesy operacyjne takie jak zarządzanie łańcuchem dostaw oraz lepiej planują i prognozują popyt, aby towar jak najszybciej dotarł do klienta – mówi Miłosz Trawczyński, business consulting manager w SAS Polska.

Rozwiązania customer intelligence wykorzystywane do przetwarzania i analizy danych o konsumentach zdobywają coraz większą popularność na polskim rynku. Przekształcenie danych w informacje o klientach pozwala firmie w maksymalnym stopniu zaadaptować się do ich oczekiwań i efektywniej realizować procesy marketingowo-sprzedażowe. Wartość tego rynku jest trudna do oszacowania, ale eksperci są zgodni, że rośnie on w coraz szybszym tempie.

– Nowoczesna analityka to ciągłe podążanie za klientem, ciągła adaptacja do tego, jak klient się zachowuje, jakie decyzje podejmuje. To wejście w taki tryb, w którym my, jako ludzie, zwykle próbujemy podejmować decyzje tu i teraz, w czasie rzeczywistym, wykonując pewną analitykę czy analizę sytuacji i otoczenia całego świata w trybie ad hoc. Nowoczesna analityka dzięki nowym technologiom oraz dostępnym dzisiaj wolumenom danych pozwala nam przeanalizować wszystkie interakcje z klientem, zarówno te historyczne, jak i te, które dzieją się tu i teraz – wyjaśnia Miłosz Trawczyński.

Ekspert zauważa, że na przestrzeni ostatnich lat widać, że coraz więcej firm i dużych przedsiębiorstw wpisuje analitykę w swoją strategię jako element budujący przewagę konkurencyjną. Dlatego osoby podejmujące strategiczne decyzje w organizacjach są coraz częściej aktywnie zaangażowane w wykorzystanie analityki do optymalizacji procesów biznesowych. To istotne o tyle, że sponsoring z najwyższego szczebla zapewnia szersze spojrzenie i harmonijne godzenie interesów w całej organizacji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.