29.07.2016/09:49

Hamuje sprzedaż cydru

W pierwszym półroczu wyhamowała sprzedaż jabłkowych trunków. Jednak reszta 2016 roku powinna być lepsza - podaje "Rzeczpospolita".

Cytowany przez "Rzeczpospolitą" Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku pracodawcow Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW), mówi, że w pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż cydru utrzymała się na pozomie sprzed roku. Miało to związek z chłodnym początkiem lata oraz pojawieniem się konkurencyjnych produktów w ramach piwnej kategorii. Największym rywalem dla cydru są piwa smakowe, np. radlery. W 2015 roku łączna sprzedaż takich produktów wzrosła o 17 proc.

Na razie największe udziały (sięgające 50 proc.) w segmencie cydru ma należący do Grupy Ambra Cydr Lubelski. O mocną pozycję na tym rynku zawalczy też Jantoń, właściciel marki Cydr Dobroński. W pierwszym półroczu br. firma odnotowała 27 proc. wzrost sprzedaży, jej prezes Jacek Jantoń liczy, że do końca 2017 roku zwiększy udziały do 20 proc.

Eksperci podkreślają, że rośnie znaczenie cydrów rzemieślniczych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.