10.10.2016/13:46

Małpka wznawia ekspansję. Będzie otwierać 60-100 sklepów rocznie

Spółka Małpka SA po kilkunastu miesiącach kończy restrukturyzację biznesu i wznawia swoją ekspansję. Już w przyszłym roku firma planuje otwarcie minimum 60 sklepów pod nowym szyldem MExpress. Maksymalnie w trakcie 12 miesięcy otwartych może zostać nawet 100 placówek. W kolejnych latach spodziewać należy się utrzymania takiego tempa rozwoju.

Aktualnie Małpka posiada 247 sklepów Małpka Express i 10 sklepów MExpress. Za czasów, gdy właścicielem firmy była Czerwona Torebka, sieć liczyła w pewnym momencie nawet ok. 350 sklepów. Gdy Małpka trafiła w ręce funduszu PineBridge w 2015 r., sklepów pod szyldem Małpka Express było już 317, a dodatkowo nowy zarząd podjął decyzję o zamknięciu kolejnych 60 najsłabiej rokujących placówek, sprowadzając stan wielkości sieci do obecnego.

- Skoro wtedy zamknęliśmy 60 sklepów, to teraz chcemy minimum tyle ich otworzyć, żeby de facto wrócić do punktu wyjścia i móc porównać: dawniej wyniki przy 317 sklepach były takie, a dziś przy 317 są takie. Dla inwestorów bardzo ważne będzie zobaczyć tę różnicę - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Janusz Lella, prezes Małpki.

Jak dodaje szef spółki, skalowanie biznesu może następować nawet nieco szybciej - liczba nowych otwarć w skali roku może wynieść ok. 100. - Natomiast na pewno mając ok. 300 sklepów nie bylibyśmy w stanie pociągnąć otwarć na poziomie 200 placówek rocznie. Pamiętajmy, że był już taki jeden okres, w samych początkach Małpki, kiedy sieć rozwijała się zbyt szybko. Potem okazało się, że niektóre lokalizacje były przepłacone, albo nietrafione. Dziś jako firma jesteśmy już bogatsi o te doświadczenia i wiemy, że lepiej pójść na jakość, a nie na ilość - mówi Lella.

Prezes firmy na zdradza, jaka dokładnie kwota przeznaczona zostanie na inwestycje w nowe sklepy. Wiadomo jedynie, że Małpka zamierza dalej rozwijać się w swoim obecnym modelu, w którym to firma wynajmuje lokal, jest właścicielem koncesji i właścicielem towaru, natomiast ajent, który prowadzi sklep, jedynie pomaga w realizacji sprzedaży.

Równolegle z otwieraniem nowych sklepów, Małpka zamierza prowadzić rebranding sklepów Małpka Express na MExpress oraz ich remodeling. Proces ten ma potrwać około dwóch-trzech lat, co oznacza, że modernizowanych będzie co najmniej ok. 80 sklepów rocznie. Docelowo jeszcze przed końcem 2019 r. szyld Małpka Express ma całkowicie zniknąć z rynku. Wówczas, jeśli wszystkie plany spółki zostaną zrealizowane, a tempo ekspansji nie ulegnie zmianie, w Polsce może działać nawet ok. 500 sklepów convenience MExpress.

Czytaj także:
Szyld Małpka Express zniknie z rynku. Zastąpi go MExpress

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • znawca 10.10.2016

    Widać, że tym razem jest to robione z głową. Może się udać, choć Żabce raczej nie zagrożą.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.