Napoje Starbucks odpowiadają za 80 procent wzrostu kategorii kaw Ready to Drink w Polsce
Sieci sklepów, które nie posiadają w ofercie kaw na zimno Starbucks, zwyczajnie nie wykorzystują istotnej szansy biznesowej. W tych sklepach kategoria kaw na zimno RTD rozwija się nawet 6-krotnie słabiej niż w innych kanałach sprzedaży – mówi w rozmowie z portalem www.wiadomoscihandlowe.pl Roman Jawczak, Commercial Manager w firmie Arla Foods.
Jak wygląda obecnie kategoria kawy mrożonej w Polsce?
Kategoria kaw RTD (Ready to Drink) na zimno to najszybciej rosnąca kategoria napojów na polskim rynku. To młoda kategoria, ale jest już warta ponad 76 mln zł w ujęciu rocznym. Dynamika wzrostu sprzedaży w ujęciu wartościowym przekracza 26 proc. rok do roku. Aż 80 proc. tych wzrostów to zasługa marki Starbucks – lidera rynku kaw RTD na zimno. Kategoria kaw na zimno gotowych do wypicia, choć jest młoda i wartościowo jeszcze skromna, ma przed sobą świetne perspektywy – „skazana jest” na dynamiczny rozwój. Wystarczy wspomnieć, że u naszych zachodnich sąsiadów warta jest już ponad blisko 200 mln euro.
Czy pandemia koronawirusa miała jakiś wpływ na jej rozwój?
Pomimo pandemii koronawirusa i istotnych ograniczeń w handlu, dynamika wzrostu sprzedaży nadal utrzymuje się na poziomach dwucyfrowych. Coraz większa grupa Polaków próbując napojów kawowych sięga kolejny raz po produkty z tej kategorii. Prym na tym rynku wiedzie marka Starbucks z najbardziej zróżnicowanym asortymentem, która odpowiada za 80 proc. wzrostu kategorii
Jak planujecie Państwo rozwijać swoje portfolio? Jakie nowości pojawią się na rynku?
W najbliższym czasie można się spodziewać ze strony Starbucks wielu premier i miłych niespodzianek dla miłośników marki, a co za tym idzie – licznych promocji. W asortymencie Starbucks na sezon letni 2020 mamy prawdziwy wysyp nowości w obrębie wszystkich trzech linii produktowych – czyli puszek Doubleshot, kubków Chilled Classics oraz butelek szklanych Frappuccino. W ramach partnerstwa Arla Foods i Starbucks mamy do czynienia z prawdziwym przełomem, w postaci wprowadzenia na rynek innowacyjnych napojów kawowych na bazie roślinnych alternatyw mleka – produkt ten adresowany jest nie tylko do wegan czy wegetarian, ale też do osób pragnących prowadzić zdrowy tryb życia czy zatroskanych o dobrostan zwierząt hodowlanych. Napoje dostępne są w dwóch wariantach wegańskich – kawowo-kokosowym oraz migdałowo-kawowym. To kluczowe nowości dla segmentu konsumenckiego, dla którego Arla Foods jako międzynarodowa spółdzielnia mleczarska nie miała dotychczas oferty. Inną wartą wspomnienia propozycją jest napój czekoladowy – dedykowany dla osób zakochanych w marce Starbucks, ale niechętnie nastawionych do kofeiny zawartej w kawie czy niemogący jej spożywać z powodów zdrowotnych.
1 komentarz
-
20.07.2020
Fajnie
8