Niemieckie sieci oznaczą mięso ze zwierząt, które żyją w lepszych warunkach
Aldi, Kaufland, Lidl i Netto porozumiały się w sprawie oznaczeń stosowanych na produktach mięsnych. Od kwietnia w ich sklepach klienci będą mogli znaleźć produkty podzielone na kilka kategorii - pisze Puls Biznesu.
Celem sieci jest przetestowanie, czy klienci są w stanie zapłacić więcej za mięso ze zwierząt hodowanych w lepszych warunkach. Dlatego na półkach pojawią się m.in. produkty Premium (zwierzęta z wolnego wybiegu), Aussenklima (dużo miejsca w kojcach i wypuszczanie na świeże powietrze) oraz Stallhaltung (trzymanie w kojcach).
Eksperci spodziewają się, że podobny trend może dotrzeć niebawem do Polski. Wdrożenie takich rozwiązań zrodzi jednak problemy - np. konieczność poniesienia kosztów certyfikacji produktów.
1 komentarz
-
21.01.2019
i bardzo dobrze, tu też są marki mercedes i fiat
2