29.03.2023 / 06:00
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" jest już dostępny! W środku: Blicharski/Żabka, Polański/Eurocash, ChatGPT w handlu [SPIS TREŚCI]

Tak prezentuje się nr 2/2023 ”Wiadomości Handlowych”
Trendy na rynku opakowań, konsumenci z pokolenia Z, czterodniowy tydzień pracy w handlu, menedżerowie znad Wisły podbijający świat - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 2/2023). W magazynie znajdziecie również wywiady z takimi menedżerami, jak Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future, Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja, oraz Dariusz Sinkiewicz, dyrektor zarządzający ds. handlowych i innowacji w Lagardere Travel Retail Polska.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Tematem numeru są opakowania. Zastanawiamy się, jak niedobory surowców i drastyczne wzosty cen materiałów opakowaniowych odmienią półki sklepowe. Łukasz Rawa podsumowuje aktualny stan gry i spogląda w skomplikowaną przyszłość. Oddaliśmy też głos przedstawicielom firm Nestle, Hortex, Colian, Sokołów i Danone/Żywiec Zdrój, którzy opowiedzieli o wyzwaniach opakowaniowych, z jakimi przyszło im się zmierzyć i o podejmowanych krokach.

- Magda Głowacka przyjrzała się opakowaniowym innowacjom. Niektóre z nich są obecnie w fazie testów, a to właśnie z tych pomysłów skorzystają producenci na większą skalę. Warto już dziś zwrócić uwagę na rozwiązania, które w bliskiej perspektywie się upowszechnią.

- Okładkowy wywiad przeprowadziliśmy z Tomaszem Blicharskim, wiceprezesem Grupy Żabka i dyrektorem zarządzającym Żabki Future. Menedżer stojący na czele "patrolu zwiadowców" opowiedział Łukaszowi Stępniakowi o nowych projektach, poszukiwaniu dodatkowych ścieżek rozwoju dla Żabki, transformacji cyfrowej grupy oraz... sami sprawdźcie, o czym jeszcze.

- W dziale "Strategie" Konrad Kaszuba przygląda się temu, jak zmieniły się strategie promocyjne pod wpływem z jednej strony galopującej inflacji w Polsce, a z drugiej - wejścia w życie Omnibusa. Autor analizuje, jakich promocji Polacy najchętniej aktywnie poszukują i jakie mechanizmy promocji preferują. Podpowiada, jakiego rodzaju promocji będzie w sklepach więcej, a jakich mniej.

- Niejako "na drugą nóżkę" Paweł Jachowski w felietonie wieszczy koniec promocji i generalnie polityki cenowej, jaką znamy. Źródeł tego, co nas czeka, szuka przewrotnie w... chińskich salonach Tesli.

- W artykule "Bombowa premiera" Agata Grysiak opisała debiut sieci Lush na polskim rynku. Przeczytajcie ten tekst, aby dowiedzieć się, czy brytyjski operator jest w stanie namieszać na naszym rynku produktów kosmetycznych.

- W polskiej debacie publicznej zaistniał temat czterodniowego tygodnia pracy. Analizujemy to zagadnienie pod kątem potencjalnego wpływu na branżę handlową w Polsce. Zastanawiamy się, na ile wyniki głośnego, brytyjskiego eksperymentu, o którym donosiły niedawno światowe media, mogą mieć jakiekolwiek przełożenie na sektor retail w naszym kraju.

- Michał Kokoszkiewicz zwrócił uwagę na coraz bardziej widoczne awanse polskich menedżerów z branży handlowej/FMCG w strukturach międzynarodowych korporacji. Niektórzy dotarli aż na szczyty swoich organizacji. Co ich łączy? Czy to dopiero przedsmak tego, co nas czeka? Dowiecie się z lektury tekstu.

- Przyjrzeliśmy się zjawisku ubóstwa żywnościowego w Polsce. To temat, który nie jest do końca zbadany, jednak nawet dostępne dane są alarmujące.

- Co roku w okolicach Dnia Kobiet słyszymy i czytamy, że "handel jest kobietą". Zamiast brnąć w taką retorykę, przygotowaliśmy dla Was zestawienie 30 najbardziej wpływowych kobiet w polskim handlu i FMCG.

- W artykule "retail przejmuje gastronomię" zwracamy uwagę na to, że w dobie gigantycznych podwyżek cen w restauracjach i kawiarniach dania gotowe, szybkie przekąski czy kawa ze sklepu mogą stać się dla konsumentów tańszą alternatywą.

- O łączeniu handlu z gastronomią i przenikaniu się tych dwóch konceptów - a zatem tworzeniu hybryd handlowych - rozmawialiśmy z Dariuszem Sinkiewiczem, dyrektorem zarządzającym ds. handlowych i innowacji w Lagardere Travel Retail Polska.

- Wielkanoc już za rogiem, a zatem analizujemy, ile wydadzą na nią w tym roku Polacy i na jak duże zakupy się to realnie przełoży. Nie jest bowiem tajemnicą, że galopująca inflacja sprawiła, iż klienci wydają w sklepach więcej, choć tak naprawdę kupują mniej.

- Generacja Z to pierwsze pokolenie prawdziwych "cyfrowych tubylców". Czym wyróżnia się ta grupa klientów, jak wyglądają jej zwyczaje zakupowe i jakie wnioski powinny na tej podstawie wyciągnąć sieci handlowe (a także producenci)? Zachęcamy do lektury tego artykułu.

- Czy ChatGPT zrewolucjonizuje branżę handlową? W których obszarach nowinka technologiczna od OpenAI sprawdzi się najlepiej? Zastanawiamy się nad tym, jak również dajemy wypowiedzieć się w tymże temacie... samemu ChatowiGPT.

- Przemysł rolno-spożywczy w obecnej formie na dłuższą metę funkcjonować nie może. Ten sektor musi się zmienić. W którą stronę? Dowiecie się z tekstu "Nowa era w produkcji żywności".

- O transformacji Grupy Eurocash, zmianach w handlu hurtowym i detalicznym, a także współpracy z partnerami detalicznymi rozmawialiśmy z Tomaszem Polańskim, dyrektorem generalnym Eurocash Dystrybucja z Grupy Eurocash.

- Ponad połowa Polaków regularnie kupuje produkty, których termin przydatności do spożycia lub użycia zbliża się do końca. Tłumaczymy, dlaczego jest to dobra nowina dla mniejszych sieci sklepów.

- Magdalena Stosio-Róg zastanawia się, czy zapał firm do rozszerzania portfolio osłabł. A może zmieniły się oczekiwania klientów wobec nowinek, których życzyliby sobie na sklepowych półkach?

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Adam Samsel z Havas Group Poland przyjrzał się nowej komunikacji sieci Żabka

- Izabela Franke z Future Mind udziela odpowiedzi na pytanie, dlaczego branża retail powinna inwestować w rozwiązania typu superaplikacje

- Grzegorz Mech z GfK Polonia analizuje sprzedaż ryb i przetworów rybnych w sklepach w Polsce

- Honorata Jarocka z firmy Mintel przyjrzała się nowościom nabiałowym wprowadzonym na rynek w ostatnich latach. Wniosek jest prosty: "laktozy zero, białka na ful"

- Ilona Mazurek z CMR prognozuje, co przyniesie nowy sezon lodowy i zastanawia się, czy wśród debiutantów będą produkty, które staną się bestselerami

- Arkadiusz Kawa w felietonie pisze o... BlaBla ekonomii - oczywiście pod kątem transportu i logistyki

- Martyna Sobótka z NielsenIQ omawia zmiany, jakie nastąpiły w kategorii artykułów do higieny intymnej dla kobiet

- Podsumowujemy zorganizowany przez nas w marcu Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy 2023, który zgromadził ponad 300 osób i obfitował w interesujące debaty i prezentacje

- Prezentujemy laureatów konkursu na najlepsze stoiska mięsno-wędliniarskie

A na deser (i to pomidorowy) Konrad Kaszuba w felietonie pisze o tegorocznym, warzywnym szoku cenowym i... cytuje piosenkę z Kabaretu Starszych Panów.

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (2/2023)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania lub tutaj, aby kupić wydanie drukowane.

18.05.2024 / 08:17
StoryEditor
Intermarche znów rozpycha się w Zielonej Górze. Sieć otwiera trzeci supermarket w mieście
16 maja sieć Intermarche otworzyła trzeci supermarket w Zielonej Górze (fot. materiały prasowe)
W ciągu niespełna trzech miesięcy Grupa Muszkieterów otworzyła w Zielonej Górze trzy supermarkety Intermarche. Było to dla niej punktem honoru, ponieważ od tego miasta zaczął się polski rozdział w historii sieci, a sklepy pod tym szyldem na pewien czas przestały w nim działać.

– Zielona Góra to dla sieci Intermarche szczególne miejsce, to tutaj został otwarty nasz pierwszy supermarket w kraju, przez co niezwykle ważne było dla nas, aby tutaj powrócić ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2024 / 11:02
StoryEditor
Operator sieci Netto zorganizuje pomiar ciśnienia krwi podczas zakupów
Salling Group zorganizuje punkty pomiaru ciśnienia w sklepach (Salling Group)
Salling Group, właściciel sieci Netto, organizuje pomiar ciśnienia krwi w swoich sklepach w Danii. Klienci odwiedzający markety Bilka i Føtex będą mogli sprawdzić stan swojego zdrowia. Celem akcji jest zmniejszenie liczby udarów mózgu.

Akcja, w której bierze udział Salling Group i Salling Foundations wraz z Hjernesagen (Krajowym Stowarzyszeniem na Rzecz Osób Dotkniętych Zakrzepami Krwi lub Krwawieniem w Móz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. maj 2024 00:13