02.02.2017/19:45

Polacy lubią ładnie wyglądać. Spędzają przed lustrem o godzinę więcej niż średnia światowa

Dbanie o urodę jest dla Polaków bardzo ważne. Ta aktywność zajmuje nam przeciętnie niemal 5 godzin tygodniowo. To prawie o godzinę więcej niż średnia światowa. Dobrze wyglądać chce 44 proc. Polaków - wynika z raportu firmy GFK "Beauty 2016".

Wygląd jest dla nich nadal bardzo ważny. Jednocześnie od kliku lat obserwowany jest systematyczny spadek ocen związanych ze szczegółowymi deklaracjami odnośnie wyglądu zewnętrznego. Przykładowo, opinię, iż „wygląd zewnętrzny odzwierciedla samopoczucie” wyraża obecnie 35 proc. respondentów (od 2011 roku spadek o 17 proc.), a opinię, iż „indywidualny styl wyraża się w tym, jak wyglądam lub co kupuję” podziela dziś 29 proc. (od 2011 spadek o 16 proc.). Warto podkreślić, iż wśród Europejczyków dobry wygląd nie jest już aż tak ważny, jak dla Polaków. Jedynie 29 proc. z nich zgodziło się z tym stwierdzeniem.

Płeć istotnie różnicuje intencje, z których wynika potrzeba dbałości o wygląd. Dla kobiet podstawowe powody to: potrzeba osobistego dobrego samopoczucia i przekonania o dobrym wyglądzie (65 proc.), chęć wywarcia dobrego wrażenia na osobie spotkanej po raz pierwszy (50 proc.) i sposób na zamanifestowania własnej osobowości 48 proc.). Z kolei dla mężczyzn dbałość o dobry wygląd wynika przede wszystkim z chęci podobania się bliskiej osobie (46 proc.), wywarcia wrażenia na kobietach lub osobach, które są atrakcyjne (43 proc.) i aby być dobrym przykładem dla potomstwa (42 proc.).

Łukasz Bielewicz, Strategic Insight Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje: - Uwagę zwraca różnica w motywacjach dbania o siebie między kobietami i mężczyznami. Kobiety robią to z pobudek „wewnętrznych” – by wyrazić siebie i czuć się dobrze swojej skórze, podczas gdy mężczyźni częściej dbają o siebie, by zaspokoić oczekiwania innych. W efekcie widać zarówno zupełnie inny model używania i kupowania kosmetyków. Kobiety dużo częściej i chętniej zmieniają kupowane produkty i marki ich producentów, podczas gdy mężczyźni – gdy już znajdą produkt, który spełnia ich oczekiwania – są wobec niego lojalni.

Aby poprawić własny wygląd respondenci sięgają po specjalistyczne usługi kosmetyczne. Salony kosmetyczne, urody czy spa odwiedza 69 proc. kobiet i 39 proc. mężczyzn. Usługi, z których najczęściej korzystają kobiety, to zabiegi oczyszczające twarz (21 proc.), henna (20 proc.), manicure hybrydowy lub zwykły (odpowiednio 18 i 16 proc.) oraz masaż (11 proc.). Z kolei mężczyźni najczęściej korzystają z masażu (15 proc.) oraz różnych rodzajów zabiegów poprawiających skórę twarzy (7 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.