09.09.2016/15:59

Polski konsument AD 2020. Jakie trendy wpłyną na strategie sieci handlowych?

Nowy model rodziny, coraz szybszy tryb życia, zmiana nawyków żywieniowych oraz wysoka wrażliwość cenowa - to zdaniem ekspertów firmy Roland Berger najważniejsze trendy konsumenckie, które wpłyną na strategie sieci handlu spożywczego do końca tej dekady.

Jak podkreślają analitycy, nowy  model  rodziny  wynika  przede  wszystkim  z rosnącej  liczby  kobiet  aktywnych  zawodowo  oraz liczby gospodarstw jednoosobowych odwracających się  od  tradycyjnego  modelu  zakupowego  i konsumenckiego. Szybszy tryb życia jest  natomiast konsekwencją  dużo  większego  zaangażowania. Polaków  w  życie  zawodowe.  Ze  względu  na powyższe  trendy,  na  znaczeniu  zyskują  segmenty umożliwiające szybkie i sprawne zakupy.

Współczesny konsument jest także coraz bardziej zainteresowany zakupem  zdrowej  i  ekologicznej  bio  żywności  – pomimo  wyższych  cen  tych  produktów,  zyskują one  na  popularności.  Z  drugiej  strony,  cena wciąż  jest  jednym  z  najważniejszych  czynników determinujących zakupy w Polsce. Jak zwracają uwagę eksperci Rolanda Bergera, coraz ważniejsze w  sprzedaży  detalicznej  stają  się  także  kanały cyfrowe,  zarówno  w  postaci  cyfrowych  kanałów sprzedaży, jak również reklamy online.

Konsumenci  rezygnują  z zakupów raz w tygodniu w dużych supermarketach na  rzecz  częstszych  zakupów  w  sklepach zlokalizowanych “tuż za rogiem”. Skutkiem zmiany preferencji  polskich  konsumentów  jest  ewolucja segmentu  dyskontowego.

- Po  pierwsze  dyskonty zaczynają zbliżać się do segmentu supermarketów, głównie  w  zakresie  szerokości  asortymentu  oraz lokować  sklepy  bliżej  klienta,  czyli  adaptować główne  przewagi  segmentu  supermarketów  oraz convenience. Po drugie dyskonty kładą coraz większy nacisk  na  rozwój  oferty  premium  (w  tym  rozwój marek  własnych)  oraz  na  rozwój  oferty  produktów ekologicznych  i  lokalnych - wyliczają eksperci firmy Roland Berger.

Jako ciekawy przykład wskazujący na rozwój oferty premium oraz skracanie łańcucha dostaw w handlu spożywczym, przedstawiciele Rolanda Bergera wskazują sieć Biedronka, która w 2016 roku uruchomiła fabrykę zup gotowych do spożycia.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.