04.01.2023 / 08:59
StoryEditor

Prezes Grupy Mago: Przed nami rok dużej rynkowej niestabilności i geopolitycznych zawirowań

Janusz Ciepliński, prezes Grupy Mago (fot. materiały prasowe)
- Początek 2022 roku, a dokładnie wybuch wojny w Ukrainie, dobitnie pokazał, że długoterminowe przewidywanie, prognozowanie oparte na cyklach koniunkturalnych i historycznych danych nie ma już większego sensu - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Janusz Ciepliński, prezes Grupy Mago.

Podkreśla przy tym, że rozwojowi zarówno sektora, w którym działa Mago, jak i całej światowej gospodarki, towarzyszy wiele niewiadomych. Trudno jest stwierdzić, kiedy sytuacja w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.05.2025 / 11:34
StoryEditor
Aplikacja Kameleon w nowej odsłonie. Co właściciel sieci Inmedio, Relay i Aelia zaproponował klientom?
Aplikacja Kameleon w nowej odsłonie. Dopasowane oferty i rabaty z wielu sieci (fot. Lagardere Travel Retail Polska)

Ukazała się nowa odsłona aplikacji Kameleon z ulepszonym interfejsem i dostępem do nowych ofert. Lagardere Travel Retail chce w ten sposób rozwijać program lojalnościowy takich sieci jak Inmedio, Relay, Costa Coffee, 1 Minute czy So Coffee.

Kameleon daje dostęp do promocji w kilku znanych sklepach

Lagardere Travel Retail poinformował, że zakończył proces udostępniania nowej wersji aplikacji Kameleon. Jest to multibrandowy program lojalnościowy Lagardere Travel Retail w Polsce. Spółka zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak: Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne.

Aplikacja Kameleon w nowej odsłonie

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.05.2025 / 08:53
StoryEditor
Paczki z Temu i Shein gwałtownie drożeją. Koniec tanich zakupów z Chin
Paczki z Temu i Shein gwałtownie drożeją. Koniec tanich zakupów z Chin (fot. Canva + Temu)

USA wprowadziły regulacje, które uderzyły w chińskich gigantów e-commerce. Koszt przesyłki z Temu i Shein drożeje nawet o 150 proc. Podobne rozwiązanie chce wprowadzić UE. Od kiedy?

Z artykułu dowiesz się:

  • USA likwidują ulgę celną de minimis na paczki z Temu i Shein
  • Temu zmienia zasady sprzedaży na rynku amerykańskim

  • Shein podnosi ceny na ubrania

  • Amazone z pokorą przyjmuje decyzję Trumpa

  • UE też nałoży cła na paczki z Chin 

  • Kiedy UE nałoży cła? O ile wzrosną koszty paczek z Shein i Temu?

USA likwidują ulgę celną de minimis i nakładają cła na paczki z Temu i Shein

Od 2 maja 2025 roku USA zniosły zwolnienie de minimis na towary o wartości poniżej 800 USD z opłat importowych. Z takiego zwolnienia z taryf celnych korzystali m.in. chińscy giganci e-commerce: Temu i Shein. Teraz się to skończyło, a produkty importowane z Chin i Hongkongu znacznie drożeją. Mają one podlegać nowym taryfom w wysokości 145% plus wszelkie wcześniejsze cła. Nowe cła nie obejmą jednak smartfonów.

Administracja Donalda Trumpa już raz zawiesiła ulgę celną de minimis w lutym, ale dość szybko się z tego wycofano. Okazało się wówczas, że celnicy mieli duże problemy z przetwarzaniem i pobieraniem ceł od milionów paczek jakie napływały z Chin do Stanów Zjednoczonych. Jednak tym razem amerykańska administracja raczej się nie wycofa z ceł na chiński e-commerce.

– Jesteśmy przygotowani i wyposażeni w narzędzia umożliwiające przeprowadzanie udoskonalonych kontroli przesyłek i skuteczne egzekwowanie nakazów celnych – przekonuje rzecznik prasowy amerykańskiej Służby Celnej i Ochrony Granic cytowany przez agencję Reuters.

Temu już zmienia zasady sprzedaży na rynku amerykańskim

O tym, że cła na paczki o niskiej wartości zostaną na dłużej świadczy też zmiana w polityce sprzedażowej Temu w USA.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2025 06:19