12.12.2016 / 16:30
StoryEditor

Resort finansów wykorzystuje w loterii paragonowej system lojalnościowy

(materiały własne)

Zespół 2Take.it opracował autorski system rozpoznawania treści na paragonach fiskalnych. Technologię tę wykorzystuje Ministerstwo Finansów w aplikacji mobilnej wspomagającej udział w Narodowej Loterii Paragonowej. Polska spółka stosuje swoją technologię w innowacyjnych programach lojalnościowych i planuje rozwój na rynkach zagranicznych.

Obecnie uruchomienie programu lojalnościowego nie jest ani tanie, ani szybkie. Najczęściej polega na stosowaniu kart i odpowiednich czytników. W powszechnym użyciu, w szczególności w małych firmach, są też pieczątki przybijane na kartkach. Nie pozwalają one jednak zbierać żadnych danych o kliencie (preferencji zakupowych, danych kontaktowych, wieku, płci, daty urodzenia, imienin, itp.).

Tymczasem im bardziej spersonalizowana komunikacja, tym jest ona bardziej skuteczna. Posiadając szczegółowe dane i możliwości dotarcia, można wysyłać inne komunikaty do kobiet i inne do mężczyzn, rozdawać rabaty na urodziny i imieniny, itp. Tak zwane targetowanie behawioralne zwiększa skuteczność dotarcia do klienta. Dotychczas było to jednak kosztowne narzędzie.

Specjaliści z firmy 2Take.it opracowali aplikację na urządzenia mobilne, która automatycznie czyta dane z paragonu - takie między innymi, jak nr NIP, nazwa firmy, kwota zakupu i odpowiednio przypisuje punkty lojalnościowe. Dzięki temu, aby rozpocząć wynagradzanie klientów za zakupy na podstawie zbieranych o nich danych i komunikować się z nimi, firma nie musi instalować sprzętu, wydawać kart i poświęcać czasu pracowników na obsługę. W zamian za nagrody, klient podaje swoje podstawowe dane takie na przykład, jak imię, e-mail, numer telefonu, datę urodzenia.

Technologia odczytywania danych z paragonu wykorzystywana jest od kilku dni w dużej skali w Narodowej Loterii Paragonowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Do tej pory, aby zgłosić się do loterii, trzeba było przepisywać ręcznie z paragonu szczegółowe dane. Dzięki aplikacji wystarczy nakierować kamerę smartfona na paragon i dane wypełniają się automatycznie. Aplikacja Loteria Paragonowa firmy 2Take.it jest jedyną zautoryzowaną przez Ministerstwo.

- To dla nas spore wyzwanie. W poprzedniej edycji loterii zostało przesłanych ponad 100 milionów paragonów. Dzięki aplikacji przewidywana jest jeszcze większa liczba. To dla nas również sprawdzian przed wdrażaniem największych programów lojalnościowych na świecie - mówi Krystian Dylewski, który rozwija projekt 2Take.it.

Rozwiązanie stwarza zupełnie nowe możliwości rozwijania programów lojalnościowych przez producentów. Obecnie, aby komunikować promocje, nowości i akcje marketingowe, producenci muszą kupować bardzo drogie bazy danych kontaktów od organizatorów innych programów lojalnościowych. Dzięki nowej platformie firmy będą mogły  wynagradzać swoich klientów bezpośrednio w oparciu o listy zakupów pobierane z paragonów (gromadząc jednocześnie dane, a przecież o to głównie chodzi w programach lojalnościowych).

Co ciekawe, kompleksowa platforma customer engagement pozwala na wynagradzanie klientów nie tylko za dokonane zakupy, ale także za aktywność społecznościową - na przykład dzielenie się ze znajomymi informacjami o marce (nowościach, zdjęciami produktu, itp.), zapraszanie znajomych (marketing wirusowy), odpowiedzi na pytania, itp. Model działania platformy mogą swobodnie wykorzystywać w swoich działaniach także agencje marketingowe, public relations, media i blogerzy.

wiadomoscihandlowe.pl
02.12.2025 / 15:16
StoryEditor
Grudniowa fala kradzieży w sklepach. Świąteczny pośpiech sprzyja złodziejom
Świąteczne kradzieże w sklepach (fot. Shutterstock)

Grudzień od lat kojarzy się z intensywnymi zakupami, ale najnowsze dane pokazują drugą stronę tego handlowego boomu. Wzmożony ruch i presja sprzedażowa sprawiają, że sklepy notują wyjątkowo wysokie straty, szczególnie w najcenniejszych kategoriach towarów. Co sprawia, że przedświąteczny czas tak sprzyja złodziejom i jakie produkty znikają najczęściej?

Najnowszy "Barometr na temat strat w handlu detalicznym w Polsce", przygotowany przez Checkpoint Systems Polska we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, pokazuje wyr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 17:03
StoryEditor
Sinsay debiutuje w Gruzji. Na ilu rynkach już działa?
Salon marki Sinsay, LPP (Shutterstock)

LPP nieustannie umacnia swoją pozycję na rynkach Europy Środkowo - Wschodniej i Azji Centralnej. Kolejnym krajem, w którym spółka rozpoczyna działalność, jest Gruzja - 46. rynek w portfolio firmy. Ten rok był rekordowy pod względem liczby wejść na nowe rynki.

Po niedawnym debiucie w Azerbejdżanie, następnym etapem rozwoju Grupy na Kaukazie jest wejście na rynek gruziński. Decyzja o tym kierunku wpisuje się w kluczowe założenia LPP, w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 06:30