Resort finansów wykorzystuje w loterii paragonowej system lojalnościowy
Zespół 2Take.it opracował autorski system rozpoznawania treści na paragonach fiskalnych. Technologię tę wykorzystuje Ministerstwo Finansów w aplikacji mobilnej wspomagającej udział w Narodowej Loterii Paragonowej. Polska spółka stosuje swoją technologię w innowacyjnych programach lojalnościowych i planuje rozwój na rynkach zagranicznych.
Obecnie uruchomienie programu lojalnościowego nie jest ani tanie, ani szybkie. Najczęściej polega na stosowaniu kart i odpowiednich czytników. W powszechnym użyciu, w szczególności w małych firmach, są też pieczątki przybijane na kartkach. Nie pozwalają one jednak zbierać żadnych danych o kliencie (preferencji zakupowych, danych kontaktowych, wieku, płci, daty urodzenia, imienin, itp.).
Tymczasem im bardziej spersonalizowana komunikacja, tym jest ona bardziej skuteczna. Posiadając szczegółowe dane i możliwości dotarcia, można wysyłać inne komunikaty do kobiet i inne do mężczyzn, rozdawać rabaty na urodziny i imieniny, itp. Tak zwane targetowanie behawioralne zwiększa skuteczność dotarcia do klienta. Dotychczas było to jednak kosztowne narzędzie.
Specjaliści z firmy 2Take.it opracowali aplikację na urządzenia mobilne, która automatycznie czyta dane z paragonu - takie między innymi, jak nr NIP, nazwa firmy, kwota zakupu i odpowiednio przypisuje punkty lojalnościowe. Dzięki temu, aby rozpocząć wynagradzanie klientów za zakupy na podstawie zbieranych o nich danych i komunikować się z nimi, firma nie musi instalować sprzętu, wydawać kart i poświęcać czasu pracowników na obsługę. W zamian za nagrody, klient podaje swoje podstawowe dane takie na przykład, jak imię, e-mail, numer telefonu, datę urodzenia.
Technologia odczytywania danych z paragonu wykorzystywana jest od kilku dni w dużej skali w Narodowej Loterii Paragonowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Do tej pory, aby zgłosić się do loterii, trzeba było przepisywać ręcznie z paragonu szczegółowe dane. Dzięki aplikacji wystarczy nakierować kamerę smartfona na paragon i dane wypełniają się automatycznie. Aplikacja Loteria Paragonowa firmy 2Take.it jest jedyną zautoryzowaną przez Ministerstwo.
- To dla nas spore wyzwanie. W poprzedniej edycji loterii zostało przesłanych ponad 100 milionów paragonów. Dzięki aplikacji przewidywana jest jeszcze większa liczba. To dla nas również sprawdzian przed wdrażaniem największych programów lojalnościowych na świecie - mówi Krystian Dylewski, który rozwija projekt 2Take.it.
Rozwiązanie stwarza zupełnie nowe możliwości rozwijania programów lojalnościowych przez producentów. Obecnie, aby komunikować promocje, nowości i akcje marketingowe, producenci muszą kupować bardzo drogie bazy danych kontaktów od organizatorów innych programów lojalnościowych. Dzięki nowej platformie firmy będą mogły wynagradzać swoich klientów bezpośrednio w oparciu o listy zakupów pobierane z paragonów (gromadząc jednocześnie dane, a przecież o to głównie chodzi w programach lojalnościowych).
Co ciekawe, kompleksowa platforma customer engagement pozwala na wynagradzanie klientów nie tylko za dokonane zakupy, ale także za aktywność społecznościową - na przykład dzielenie się ze znajomymi informacjami o marce (nowościach, zdjęciami produktu, itp.), zapraszanie znajomych (marketing wirusowy), odpowiedzi na pytania, itp. Model działania platformy mogą swobodnie wykorzystywać w swoich działaniach także agencje marketingowe, public relations, media i blogerzy.
4 komentarze
-
29.12.2016
coś słabo rozpromowana ta akcja. na stronie ani widu ani słychu o tym... skąd w ogóle takie info macie?
-
28.12.2016
@kayah Kurde dobrze, że mi się udao przed północą, bo juz się bałem i aż sprawdziłem w historii, kiedy zamknąłem kartę w przeglądarce i była 23:45. Dzięki za info! Trzymaj kciuki może wygram:)
-
23.12.2016
Polecam też podobną akcję media experta, tylko trzeba tam zarejestrować paragon w dniu zakupu. Pilnujcie tego sobie.
-
12.12.2016
Sprytne! :)
4