Właściciel sieci Makro Polska sprzedał udziały w spółce Metro Chiny firmie Wumei
Niemiecki koncern handlowy Metro AG, do którego należy m.in. sieć hurtowni Makro C&C Polska podpisał dzisiaj umowę o strategicznym partnerstwie z chińskim gigantem Wumei Technology Group. Na podstawie umowy Wumei przejmie większościowy pakiet akcji w chińskim biznesie Merto. Niemiecki dystrybutor pozostawi sobie 20 proc. udziałów w spółce joint venture, która powstanie w po sfinalizowaniu umowy.
- Transakcja odzwierciedla dobre wyniki biznesowe i majątkowe Metro China. Jest to kolejny znaczący krok w strategii naszej firmy polegającej na uproszczeniu portfolio i przekształceniu się w firmę skoncentrowaną na biznesie hurtowym i marce Metro, a także naszych głównych klientach HoReCa i detalistach - podkreśla Olaf Koch, CEO Metro AG
Według Metro wartość transakcji może wynieść ok miliarda euro. Obecni akcjonariusze mniejszościowi w Metro China zamierzają zbyć swoje 10 proc. udziałów w oddzielnym procesie.
Grupa oczekuje, że transakcja zostanie zamknięta najpóźniej w drugim kwartale roku kalendarzowego 2020. Należy podkreślić, że transakcja podlega ocenie urzędu antymonopolowego.
Sprzedaż udziałów w chińskim oddziale spowoduje, że firma Metro jeszcze mocniej skoncentruje się na działalności hurtowej. W wyniku transakcji klienci z sektora HoReCa i handlu będą stanowić około 70 proc. globalnej sprzedaży Metro. Uzyskane fundusze posłużą firmie do przyspieszenia wzrostu organicznego i rozwoju poprzez akwizycje.
Grupa Metro zainwestowała w Chinach w 1996. Jak zapewniają władze firmy spółka Metro Chiny jest rentowna i obsługuje obecnie 8 milionów klientów ze sprzedażą w wysokości 2,7 mld euro (dane za rok finansowy 2017/18). Obecnie firma ma w Chinach 97 sklepów. Aż 70 proc. ich sprzedaży generują firmy usługowe i biura.
7