06.04.2020/08:43

Zostań w domu – kupuj online

W obecnej sytuacji do hasła #zostańwdomu można dodać i #kupujonline. Wiele firm, które są właścicielami sklepów i zadbały wcześniej o pozycjonowanie i Google Ads teraz może czuć się bezpiecznie.

W ostatnim czasie słyszymy o kryzysie i zapaści w wielu branżach. Niektóre są w tak kiepskiej sytuacji, że zamiast planowanego wzrostu ich przedstawiciele mówią o spadku i walce o przetrwanie. Oczywiście wygra ten, kto zachowa zimną krew. Nie bez przyczyny wielkie fortuny powstają w trakcie kryzysu, czy tuż po nim.
Obroni się branża spożywcza. Po szturmie na sklepy stacjonarne - według danych NPROFIT – w połowie marca przyszedł czas na sklepy internetowe. To dobra wiadomość dla wybranych podmiotów, którzy zadbali o pozycjonowanie swojej strony, bądź decydują się na takie rozwiązania jak Google Ads i Facebook Ads.

Pozytywna współpraca

Agencja NPROFIT i delikatesy ekologiczne Ekosfera24.pl współpracują prawie dwa lata. Jednym z zadań, które zostało zrealizowane, to tworzenie wpisów blogowych bezpośrednio powiązanych z produktami w sklepie, co poprawiło linkowanie wewnętrzne strony i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny, a także pozwoliło na wydłużenie czasu, który klient spędza na stronie oraz na ilość odwiedzonych stron na sesję internauty. Ruch z tekstów jest bezpośrednio kierowany do produktów, które interesują klienta. I tak, trzy na cztery wpisy blogowe z najdłuższym czasem trwania sesji posiadają odnośniki w treści. Idąc dalej. Cztery na cztery wpisy blogowe z największą ilością odwiedzonych stron na sesję posiadają odnośniki w treści.

Ponadto tworzenie zoptymalizowanych pod frazy kluczowe opisów kategorii i produktów oraz pozyskiwanie linków EM pozwoliło na znaczny wzrost pozycji danych podstron,  co przełożyło się na zwiększenie ruchu użytkowników z Google w sklepie.

Wyszukiwarka Google z roku na rok coraz większą uwagę poświęca treściom obecnym na stronie. Dbanie o ich wysoką jakość jest kluczowe z punktu widzenia SEO oraz korzystne dla samego użytkownika. Optymalizacja treści w kontekście widoczności w wynikach wyszukiwania, oprócz dbałości o jej ogólną jakość, opiera się na jej dostosowywaniu do zapytań wpisywanych przez użytkowników.  Stąd prawidłowo zoptymalizowany tekst (wraz z tytułem podstrony) i zawarte w nim słowa kluczowe oraz ich synonimy, a także ilość powtórzeń danego zapytania koreluje ze wzrostem pozycji.

Systematyczna rozbudowa treści na stronie ma duży wpływ na jej widoczność. Treść jest oceniana nie tylko na poziomie pojedynczej podstrony, ale również ponad podstronami. Ich spójność tematyczna pod innymi adresami w tej samej domenie oraz wewnętrzne linkowanie pomiędzy tymi wpisami, mają wymierny wpływ na widoczność pozostałych podstron w wynikach wyszukiwania.

- Na bieżąco śledzimy ruch na stronie naszego klienta. Patrząc na wyniki marcowe mogę śmiało powiedzieć, że sklep nie zanotował spadku. Co więcej na przestrzeni kilku dni nastąpił bardzo szybki wzrost odwiedzin, co przełożyło się na liczbę zakupów. - mówi Emil Zbyszewski, Specjalista ds. SEO  NPROFIT.
Przykład: wpływ stworzenia tekstu na przełomie październik i listopada (oznaczonego czerwoną strzałką) na pozycję dla frazy „śmietana bez laktozy”.
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.