18.04.2024 / 14:22
StoryEditor

Lidl nie rezygnuje z wyścigu o miano najtańszej sieci handlowej. Jak sieć komentuje wyniki koszyka ASM?

Dane przedstawione w najnowszej edycji koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, z którego – w uproszczeniu – wynika, że Biedronka była w marcu znacząco tańsza od Lidla, zaskoczyły obserwatorów rynku. Pojawiły się nawet głosy, że możemy mieć do czynienia z początkiem końca wojny cenowej pomiędzy dwoma największymi dyskontami w Polsce. Czy jednak agresywne promowanie ofert cenowych naprawdę przejdzie wkrótce do lamusa? Jak tłumaczy wzrost średniej ceny koszyka sieć Lidl?

Z opublikowanego w tym tygodniu raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency wynika, że różnica w średniej cenie koszyka między Biedronką, zajmującą obecnie pierwsze miejsce na liście najtańszych sieci handlowych, a Lidlem, który jest numerem trzy w rankingu, wynosi ponad 52 zł.

Według ASM, Lidl odnotował w marcu największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego (o 21,84 proc.) ze wszystkich analizowanych przez agencję sieci handlowych.

Czy Lidl ma dość wojny cenowej z Biedronką?

Dane zebrane przez ASM Sales Force Agency wywołały falę spekulacji na temat tego, czy Lidl zmienia swoją strategię cenową i rezygnuje z agresywnych promocji. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić u źródła, z czego wynikają zmiany cen, oraz jak wyglądają plany dyskontera na najbliższe miesiące.

Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate affairs and CSR w Lidl Polska, wyjaśnia: – Stale dbamy o transparentność naszych cen, które są analizowane przez niezależne opracowania, jak na przykład koszyk zakupowy gazety "Fakt", które potwierdzają wymierne efekty naszych starań o utrzymanie niskich cen. W tym roku już sześć razy koszyk zakupowy Lidla był najtańszy w opracowaniach "Faktu". Wygraliśmy w zestawieniach opublikowanych w dniach: 5.01.2024, 25.01.2024, 8.02.2024, 28.02.2024, 14.03.2024, 26.03.2024.

Przedstawicielka Lidl Polska podkreśla także, że jej sieć "oferuje klientom liczne i atrakcyjne akcje promocyjne jak np. Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL". – Klienci naszej sieci mają również możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, w której czekają liczne korzystne rabaty i dodatkowe zniżki – zaznacza.

W kwietniu Lidl zamroził ceny

– Pragniemy podkreślić, ze w trosce o konsumenta, w kwietniu pozostawiamy ceny wszystkich produktów objętych podwyżkami VAT 5 proc. na poziomie sprzed podwyżki. Klienci dalej kupią ponad 1600 podstawowych produktów spożywczych w niskich cenach. Oferowanie niskich cen to jedno z naszych działań, które podejmujemy, aby chronić budżety polskich gospodarstw domowych. W kolejnych miesiącach planujemy nieustannie oferować naszym klientom bardzo atrakcyjne promocje oraz akcje specjalne – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz.

– Aby zagwarantować klientom niezmiennie wysoką jakość w atrakcyjnej, niskiej cenie, stawiamy na wieloletnie kontrakty wspólnie z naszymi partnerami. Warto podkreślić, że na co dzień współpracujemy z ponad 840 dostawcami z całej Polski. W efekcie na naszych półkach znaleźć można ok. 450 produktów z oznaczeniem "Produkt Polski".  Dodatkowo, dzięki wieloletnim proekologicznym inwestycjom, udało nam się znacznie znacząco ograniczyć koszty utrzymania sklepów i magazynów. Od lat inwestujemy w rozwiązania takie jak fotowoltaika czy gruntowe pompy ciepła – przypomina.

W gazetce Lidl nadal najtańszy

W swojej najnowszej gazetce promocyjnej Lidl chwali się wspomnianymi przez przedstawicielkę sieci sukcesami w opracowaniach "Faktu" – możemy w niej przeczytać, że "już szósty raz w tym roku najtańszy koszyk Faktu jest w Lidlu". Aczkolwiek na tej samej stronie Lidl podaje zgodnie z prawdą, że w ostatnim zestawieniu (z 5.04.2024) najtańsza okazała się jednak Biedronka.

image
Gazetka sieci Lidl
FOTO: fot. Lidl
27.11.2024 / 12:18
StoryEditor
Sieć Cukierni Sowa rozwija się bardzo ambitnie. Wkrótce operator kolejną granicę
Otwarcie nowego lokalu należącego do sieci w Centrum Handlowym M1 w Krakowie

Cukiernia Sowa otworzyła kolejny lokal. Nowy punkt mieści się w Centrum Handlowym M1 w Krakowie. W grudniu sieć liczyć będzie 170 punktów. Wszystko to w ramach strategii "Sowa – Rośniemy Mądrze", zakładającej zrównoważony rozwój i ekspansję sieci do 180 lokalizacji w 2026 roku.

W październiku tego roku Cukiernia Sowa otworzyła swój pierwszy lokal w Małopolsce. Punkt mieści się w Centrum Handlowym Bonarka w Krakowie. Po kilku tygodniach nadszedł czas na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.11.2024 / 11:30
StoryEditor
GK Specjał może przejąć SPAR Polska! UOKiK daje zielone światło na transakcję
UOKiK daje zielone światło dla przejęcia SPAR Polska przez GK Specjał (fot. materiały prasowe)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził bezwarunkową zgodę na przejęcie kontroli nad SPAR Polska przez Grupę Kapitałową Specjał. Decyzja urzędu oznacza, że transakcja, która ma na celu rozwój sieci w Polsce, może być sfinalizowana. To ważny moment dla jednej z najstarszych sieci franczyzowych w kraju.

Zgoda Prezesa UOKiK była kluczowym elementem, który umożliwił finalizację procesu przejęcia SPAR Polska przez PPHU Specjał. Decyzja nie wiązała się z żadnymi warunkami, co znacz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. grudzień 2024 10:39