1/25Hipermarket Globus
2/25Przed sklepem Globus prezentuje reklamy codziennie zmieniającej się oferty lunchowej, przygotowywanej na miejscu i serwowanej w restauracji w sklepie. Jedna cotygodniowa oferta posiłku jest zawsze sprzedawana w przystępnej cenie 5 €.
3/25Wewnątrz budynku, jednak jeszcze przed wejściem do sklepu, ”Snackinsel” (wyspa przekąsek) z przyległym bistro oferuje kanapki, ciastka i kawę, wszystkie produkowane na miejscu. Kawa jest palona w palarni w sklepie.
4/25Dział owoców i warzyw znajduje się tuż za nieogrodzonym wejściem do sklepu, prezentując jeden z największych wyborów ekologicznych owoców i warzyw wśród niemieckich sklepów spożywczych.
5/25W tym momencie Globus podkreśla swój całkowity asortyment produktów organicznych, oferując w tej kategorii do 4000 SKU.
6/25W sezonie zbiorów regionalni rolnicy prezentują swoje produkty w specjalnie wyznaczonych przestrzeniach promocyjnych.
7/25Realizująca pełny proces wypieku piekarnia w sklepie koncentruje się na wielopakach bułek, przekąsek i ciastek. Zgodnie z rosnącym trendem wygody, klienci mogą kupować gotowe do pieczenia bułki, świeżo przygotowane w sklepie.
8/25Oferta ciast, deserów i ciastek z własnej produkcji przewyższa asortyment każdej specjalistycznej cukierni w okolicy, co czyni ją jednym z głównych magnesów przyciągających klientów do sklepu.
9/25W działach świeżych Globus podkreśla stosunek jakości do ceny, prezentując poszczególne produkty wykonane według tradycyjnych receptur w stałych niskich cenach, takich jak pokazany tutaj niemiecki sernik.
10/25Możliwości produkcji własnej umożliwiają również szybką reakcję na trendy rynkowe, jak widać w tej reklamie najnowszych wypieków w stylu Dubaju.
11/25W dziale samoobsługowego mięsa Globus komunikuje wewnętrzny proces produkcji, aby odróżnić się od znacznie większych konkurentów dyskontowych i kanału Kaufland, który generalnie nie prowadzi własnych obszarów produkcyjnych w sklepie.
12/25Jako innowację produktową Globus oferuje swój znany w całym kraju pasztet mięsny pieczeń bawarska, o kultowym statusie, do przygotowania w domu.
13/25Obsługiwane lady mięsne oferują największy asortyment mięsa i drobiu w Niemczech, w tym całoroczne dania z grilla i specjalne mięsa.
14/25Przy ladzie z kiełbaskami dzieci mogą spróbować kiełbasek wiedeńskich z własnej produkcji.
15/25W centrum sklepu znajduje się jadalnia sklepowa ze 100 miejscami siedzącymi. Matki z małymi dziećmi, które tu jedzą, mogą otrzymać bezpłatne jedzenie dla niemowląt.
16/25Pizza jest przygotowywana w autentycznym kamiennym piecu do pizzy na otwartej wyspie kuchennej w centrum sklepu. Niedawno Globus wprowadził również stację grillową do popularnego w Niemczech Döner Kebaba, dostępnego do spożycia na miejscu lub na wynos.
17/25W dziale winnym dwa plakaty przedstawiają wina miesiąca. Jeden z nich pochodzi od pracowników Globus, a drugi – nieco droższa alternatywa – od rodziny właścicieli Globus.
18/25”Życie jest za krótkie, żeby pić złe wino” to motto przy sąsiednim stoisku z winami, gdzie klienci mogą degustować trunki.
19/25W chłodziarce do wina typu walk-in znajduje się jeden z największych wyborów wysokiej jakości win w regionie.
20/25”Gutes von hier” (dobre stąd) to regionalna etykieta, która identyfikuje wszystkie produkty wyprodukowane w promieniu 40 km od sklepu.
21/25Asortyment ambient obejmuje największy wybór produktów spośród wszystkich sklepów spożywczych na rynku niemieckim. Ogólnie rzecz biorąc, sklepy Globus mają średnio prawie 80 000 artykułów na powierzchni sprzedaży wynoszącej około 10 000 mkw.
22/25Globus jest częścią grupy handlowej Markant, która zrzesza 200 sprzedawców detalicznych na całym świecie. Aby zachować konkurencyjność cenową pomimo stosunkowo niewielkiego udziału w rynku, Globus oferuje asortyment Markant w cenach wejściowych pod etykietą ”Jeden Tag” (Codziennie).
23/25Globus oferuje gwarancję niskiej ceny dla artykułów promocyjnych prezentowanych w ulotce. Jeśli konkurent w regionie oferuje ten sam produkt w niższej cenie w okresie promocyjnym, klienci Globus płacą tylko tę niższą cenę.
24/25Dział non-food zajmuje ponad jedną trzecią powierzchni sklepu, a kluczowe kategorie obejmują tekstylia domowe, akcesoria kuchenne oraz produkty ”zdrowie i uroda”.
25/25Oddzielne stanowisko w centrum handlowym, gdzie można kupić kultowe dania na wynos Globusa, czyli ”gorące kanapki z mięsem mielonym z pieczenią bawarską”, jest popularnym przystankiem dla kupujących.