15.05.2024 / 13:13
StoryEditor

To koniec problemów Biedronki z UOKiK!? Sieć wdraża nowy, pełnoskalowy projekt, który pozwala lepiej panować nad cenami na półkach [TYLKO U NAS]

Paweł Stolecki, Chief Operating Officer, członek zarządu Jeronimo Martins Polska (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Sieć Biedronka inwestuje potężne środki w elektroniczne etykiety cenowe. Trwają testy, po ich zakończeniu technologia zostanie wdrożona w tysiącu sklepów do końca roku, a w ciągu dwóch lat w całej sieci – informuje Paweł Stolecki, Chief Operating Officer, członek zarządu Jeronimo Martins Polska.

Biedronka zdecydowała o szerokim wdrożeniu elektronicznych etykiet cenowych. Na jakim etapie jest projekt?

Rzeczywiście, od pewnego czasu testujemy elektroniczne etykiety cenowe. To bardzo poważna inwestycja i wielopłaszczyznowy projekt, dlatego przygotowujemy się do niego bardzo starannie. Strategiczna decyzja już zapadła, obecnie finalizujemy pierwszą fazę testów w dziesięciu sklepach pilotażowych, ich wyniki wyznaczą ostateczny kierunek prac i w kolejnych miesiącach wdrożymy to rozwiązanie do kolejnych kilkudziesięciu sklepów.

Do końca roku planujemy wdrożenie systemu w około tysiącu placówek, może będzie ich nawet nieco więcej. To dość ambitny plan, ale ze względu na naszą skalę cały projekt finalnie zajmie co najmniej dwa lata, a maksymalnie trzy.

Elektroniczne cenówki rozwiązują poważny problem, jakim są błędne oznaczenia cen, które nie tylko irytują klientów, ale też powodują kłopoty np. z UOKiK.

Dlatego podkreślam, że jest to strategiczna decyzja, dzięki której znacząco poprawi się doświadczenie zakupowe naszych klientów i wyeliminowane zostaną potencjalne błędy ludzkie, których przy tej skali działania nie daje się uniknąć. Co więcej, w istotnym stopniu uwolniony zostanie czas pracowników, który będą mogli przeznaczyć na inne zadania, przede wszystkim na relacje z konsumentami i lepszą obsługę klienta.

To wdrożenie ułatwi nam także pracę z cenami i promocjami. W przypadku tradycyjnych etykiet są to bardzo pracochłonne działania, angażują mnóstwo zasobów i siłą rzeczy generują błędy. Trzeba pamiętać, że w Biedronkach dynamika promocji jest ogromna, obejmują one setki produktów i prowadzone są praktycznie non-stop.

Co więcej, rozwiązanie, które testujemy – i tu zapewne różnimy się od konkurencji – umożliwia wykorzystanie elektronicznych cenówek do prowadzenia komunikacji marketingowej…

W jaki sposób?

Po pierwsze, dzięki efektywniejszemu wykorzystaniu kolorystyki. W większości znanych nam systemów cenówki są monochromatyczne, my będziemy w stanie wprowadzać kolory, tak jak w przypadku rozwiązań tradycyjnych. To nie jest proste od strony technicznej, ale daje wielkie przewagi, ponieważ nasi klienci zwykle orientują się, że mają do czynienia z ofertą promocyjną właśnie dzięki kolorystyce etykiet cenowych.

Oczywiście sama elektroniczna cenówka daje dodatkowe możliwości komunikacji marketingowej z klientem, z czego naturalnie zamierzamy również skorzystać.

Według naszych analiz wdrożenie tego systemu może uwolnić od zadań związanych z wymianą cenówek wiele roboczogodzin, które zamierzamy efektywnie wykorzystać na poprawę doświadczeń zakupowych w sklepie. Oczywiście nie myślimy o redukowaniu zatrudnienia – podkreślam – chcemy przekierować potencjał tych pracowników na lepszą obsługę klientów, na poprawę efektywności operacyjnej.

Jakie są koszty wprowadzenia tego rozwiązania? Mam na myśli nie tylko samą technologię i hardware, ale też wdrożenie systemu, szkolenia, utworzenie zespołu zarządzającego itd.

Dokładnej kwoty nie podam, ale mówimy o setkach milionów złotych, biorąc pod uwagę skalę naszej działalności w Polsce. To koszty uruchomienia/wdrożenia tego rozwiązania, natomiast te urządzenia mają odpowiednio długą żywotność, dlatego koszty bieżące utrzymania systemu będą relatywnie niskie, a korzyści, jak wspomniałem, ogromne.

Możemy więc być pewni zwrotu z inwestycji w postaci lepszego doświadczenia zakupowego konsumentów, uwolnienia od części obowiązków załóg sklepów, a w konsekwencji lepszej komunikacji, większej skuteczności promocji, odpowiednio wyższej sprzedaży oraz oczywiście zoptymalizowanych kosztów operacyjnych.

16.04.2025 / 15:45
StoryEditor
Konkurent Rossmanna pokazuje, co zrobił i zapowiada podwojenie sieci sklepów w ciągu trzech lat!
Markus Trojanski, dyrektorem zarządzającym DM Drogerie Markt w Polsce

Sieć drogerii DM podsumowuje trzy lata działalności w Polsce i ogłasza dalszą ekspansję. Firma chce otworzyć do końca 2025 r. prawie 80 sklepów oraz podwoić liczby drogerii w perspektywie najbliższych trzech lat. Sieć rozwija strategię omnichannel w Polsce, rozwija e-commerce i punkty ekspresowego odbioru zakupów, zwiększając dostępność swoich usług w całym kraju.

Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający DM-Drogerie Markt w Polsce podkreśla, że Polska to dla sieci drogerii ważny rynek i chce sukc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.04.2025 / 16:44
StoryEditor
Żabka Polska otwiera nowe centrum logistyczne. Czy będzie tak nowoczesne jak pod Radzyminem?
Centrum Logistyczne Żabki k. Radzymina pod Warszawą to na razie najbardziej zautomatyzowany magazyn sieci (fot. Żabka)

Centrum Logistyczne Kąty Wrocławskie to najnowszy obiekt infrastruktury własnej Żabki, które ruszy pod koniec kwietnia br. Będzie mieć m.in. zautomatyzowaną chłodnię i zastosowane wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Najnowsza inwestycja Żabki to centrum logistyczne w Kątach Wrocławskich przy ul. Logistycznej 4. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl obiekt został wyposażony w no...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. kwiecień 2025 07:29