15.05.2024 / 13:13
StoryEditor

To koniec problemów Biedronki z UOKiK!? Sieć wdraża nowy, pełnoskalowy projekt, który pozwala lepiej panować nad cenami na półkach [TYLKO U NAS]

Paweł Stolecki, Chief Operating Officer, członek zarządu Jeronimo Martins Polska (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Sieć Biedronka inwestuje potężne środki w elektroniczne etykiety cenowe. Trwają testy, po ich zakończeniu technologia zostanie wdrożona w tysiącu sklepów do końca roku, a w ciągu dwóch lat w całej sieci – informuje Paweł Stolecki, Chief Operating Officer, członek zarządu Jeronimo Martins Polska.

Biedronka zdecydowała o szerokim wdrożeniu elektronicznych etykiet cenowych. Na jakim etapie jest projekt?

Rzeczywiście, od pewnego czasu testujemy elektroniczne etykiety cenowe. To bardzo poważna inwestycja i wielopłaszczyznowy projekt, dlatego przygotowujemy się do niego bardzo starannie. Strategiczna decyzja już zapadła, obecnie finalizujemy pierwszą fazę testów w dziesięciu sklepach pilotażowych, ich wyniki wyznaczą ostateczny kierunek prac i w kolejnych miesiącach wdrożymy to rozwiązanie do kolejnych kilkudziesięciu sklepów.

Do końca roku planujemy wdrożenie systemu w około tysiącu placówek, może będzie ich nawet nieco więcej. To dość ambitny plan, ale ze względu na naszą skalę cały projekt finalnie zajmie co najmniej dwa lata, a maksymalnie trzy.

Elektroniczne cenówki rozwiązują poważny problem, jakim są błędne oznaczenia cen, które nie tylko irytują klientów, ale też powodują kłopoty np. z UOKiK.

Dlatego podkreślam, że jest to strategiczna decyzja, dzięki której znacząco poprawi się doświadczenie zakupowe naszych klientów i wyeliminowane zostaną potencjalne błędy ludzkie, których przy tej skali działania nie daje się uniknąć. Co więcej, w istotnym stopniu uwolniony zostanie czas pracowników, który będą mogli przeznaczyć na inne zadania, przede wszystkim na relacje z konsumentami i lepszą obsługę klienta.

To wdrożenie ułatwi nam także pracę z cenami i promocjami. W przypadku tradycyjnych etykiet są to bardzo pracochłonne działania, angażują mnóstwo zasobów i siłą rzeczy generują błędy. Trzeba pamiętać, że w Biedronkach dynamika promocji jest ogromna, obejmują one setki produktów i prowadzone są praktycznie non-stop.

Co więcej, rozwiązanie, które testujemy – i tu zapewne różnimy się od konkurencji – umożliwia wykorzystanie elektronicznych cenówek do prowadzenia komunikacji marketingowej…

W jaki sposób?

Po pierwsze, dzięki efektywniejszemu wykorzystaniu kolorystyki. W większości znanych nam systemów cenówki są monochromatyczne, my będziemy w stanie wprowadzać kolory, tak jak w przypadku rozwiązań tradycyjnych. To nie jest proste od strony technicznej, ale daje wielkie przewagi, ponieważ nasi klienci zwykle orientują się, że mają do czynienia z ofertą promocyjną właśnie dzięki kolorystyce etykiet cenowych.

Oczywiście sama elektroniczna cenówka daje dodatkowe możliwości komunikacji marketingowej z klientem, z czego naturalnie zamierzamy również skorzystać.

Według naszych analiz wdrożenie tego systemu może uwolnić od zadań związanych z wymianą cenówek wiele roboczogodzin, które zamierzamy efektywnie wykorzystać na poprawę doświadczeń zakupowych w sklepie. Oczywiście nie myślimy o redukowaniu zatrudnienia – podkreślam – chcemy przekierować potencjał tych pracowników na lepszą obsługę klientów, na poprawę efektywności operacyjnej.

Jakie są koszty wprowadzenia tego rozwiązania? Mam na myśli nie tylko samą technologię i hardware, ale też wdrożenie systemu, szkolenia, utworzenie zespołu zarządzającego itd.

Dokładnej kwoty nie podam, ale mówimy o setkach milionów złotych, biorąc pod uwagę skalę naszej działalności w Polsce. To koszty uruchomienia/wdrożenia tego rozwiązania, natomiast te urządzenia mają odpowiednio długą żywotność, dlatego koszty bieżące utrzymania systemu będą relatywnie niskie, a korzyści, jak wspomniałem, ogromne.

Możemy więc być pewni zwrotu z inwestycji w postaci lepszego doświadczenia zakupowego konsumentów, uwolnienia od części obowiązków załóg sklepów, a w konsekwencji lepszej komunikacji, większej skuteczności promocji, odpowiednio wyższej sprzedaży oraz oczywiście zoptymalizowanych kosztów operacyjnych.

Łukasz Stępniak
09.12.2025 / 08:44
StoryEditor
Shein na wojnie z Francją. W tle nielegalne produkty i oskarżenia o spisek
Shein (fot. Shutterstock)

Platforma Shein miała wprowadzać do obrotu na terenie Francji nielegalne produkty, przez co została pozwana do sądu. Teraz twierdzi, że przeciwko niej prowadzona jest krucjata i zawiązał się spisek medialno-polityczny.

Jak zwraca uwagę portal rp.pl, powołując się na agencję Reutera, Shein znalazł się w centrum skandalu we Francji po tym, jak krajowy urząd ochrony konsumentów odkrył na platform...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2025 / 17:49
StoryEditor
Na Orlenie tańsze paliwo na święta i Nowy Rok. Koncern rusza z długą promocją dla kierowców
Orlen Stop Cafe

Orlen uruchamia nową, świąteczno-noworoczną akcję marketingową, która ma zachęcić kierowców do korzystania z aplikacji lojalnościowej Orlen Vitay. Promocja rusza 19 grudnia i potrwa aż do 6 stycznia 2026 roku, obejmując niemal trzy tygodnie tańszego tankowania na wszystkich stacjach sieci w Polsce.

Świąteczna promocja Orlen wraca po sukcesie z ubiegłego roku

Nowa odsłona akcji nie jest przypadkowa. Jak podkreśla spółka, zeszłoroczna świąteczna promocja spotkała się z b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. grudzień 2025 05:22