13.09.2023 / 15:00
StoryEditor

Danone wyda 230 mln zł na nową inwestycję w Polsce. Jaką nową kategorię produktową będzie rozwijał francuski koncern w naszym kraju?

Antoine de Saint-Affrique, CEO Grupy Danone podczas inauguracji procesu rozbudowy zakładów produkujących żywność dojelitową
W obecności globalnego CEO Danone Antoine’a de Saint-Affrique oraz przedstawicieli władz i administracji samorządowej oficjalnie rozpoczęto wartą 230 mln zł, największą inwestycję w historii należących do Danone Zakładów Produkcyjnych Nutricia w Opolu. Obok produkowanych tu obecnie takich marek jak BoboVita czy Bebilon 2 i Bebiko 2, w nowym wydziale powstawać będą specjalistyczne produkty żywienia medycznego. Dzięki temu opolska fabryka rozpocznie działania w nowej kategorii.

Antoine de Saint-Affrique, CEO Grupy Danone podkreślił, że koncentracja na potrzebach pacjenta leżą u podstaw strategii firmy w obszarze specjalistycznego żywienia medycznego. -...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.06.2025 / 16:00
StoryEditor
Delia Cosmetics inwestuje w zaplecze logistyczne. Właśnie uruchamia nowy magazyn
Magazyn Delia Cosmetics w Konstantynowie Łódzkim (fot. Delia Cosmetics)

Już 5 czerwca firma oficjalnie otwiera nowy magazyn w Konstantynowie Łódzkim, który znacząco zwiększy możliwości operacyjne i pozwoli lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku.

Jak podkreśla sama firma, decyzja o rozbudowie nie była przypadkowa — to element szerszej strategii zakładającej większą samowystarczalność operacyjną, elastyczność dostaw i opt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.05.2025 / 17:07
StoryEditor
Metoda "na Żabkę". Oszuści wyłudzają pieniądze podszywając się pod sieć sklepów

Żabka Polska ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod znaną sieć sklepów. Jak przestępcy wyłudzają pieniądze metodą "na Żabkę"?

Z artykułu dowiesz się 

  • "Żabka Kasyno" - nowa funkcja w aplikacji Żabki czy próba wyłudzenia pieniędzy?
  • Oszuści tworzą reklamy łudząco podobne do materiałów Żabki
  • Fłaszywe bony na zakupy do Żabki prowadzą do ogołocenia konta bankowego
  • Jak uchronić się przed atakiem oszustów podszywających się pod znaną markę?

"Żabka Kasyno" - nowa funkcja w aplikacji Żabki czy próba wyłudzenia pieniędzy?

W mediach społecznościowych pojawiły się reklamy promujące aplikację „Żabka Kasyno”. Materiał promocyjny jest tak skonstruowany, że można pomyśleć, że to nowa funkcja w Żappce, czyli aplikacji sieci Żabka Polska.

Po kliknięciu w link pojawia się oferta pobrania aplikacji. W zamian za podanie danych osobowych oraz wpłacenie pewnej sumy pieniędzy użytkownik może liczyć na niezłe profity. Można niby liczyć na otrzymanie karty podarunkowej o wartości 10 tys. zł oraz 225 darmowych spinów. Brzmi ciekawie, ale to prosta droga do kłopotów. Żabka Polska ostrzega, przed tą aplikacją.

– Informujemy, że „Żabka Kasyno” to fałszywa aplikacja, niepowiązana w żaden sposób z Grupą Żabka. Niezwłocznie po otrzymaniu sygnału, zgłosiliśmy treści promujące aplikację do administratorów platform społecznościowych, analizujemy także możliwe kroki prawne, w tym zgłoszenie do prokuratury oraz CERT – podaje biuro prasowe sieci Żabka Polska.

Firma prosimy także o każdorazową weryfikację autentyczności akcji reklamowych.

Oszuści tworzą reklamy łudząco podobne do materiałów Żabki

– Na pierwszy rzut oka o potencjalnym oszustwie i braku wiarygodności świadczyć może zawartość fanpage’y oraz data ich utworzenia. W tym przypadku profil reklamujący kasyno powstał  w zeszłym roku, pozostawał nieaktywny przez dłuższy czas, a obecnie nie ma wielu opinii ani obserwujących – można przeczytać na stronie demagog.org.pl.

– Fałszywe kasyna online podszywające się pod znane marki to niestety powszechna metoda wyłudzania pieniędzy. Mimo atrakcyjnego wyglądu i profesjonalnej otoczki, jedynym ich celem jest kradzież środków – przestrzegają eksperci z CyberRescue.

To już kolejna próba wykorzystywania wizerunku Żabki przez oszustów. Zaledwie dwa tygodnie temu, w połowie maja 2025 r. Żabka Polska także informowała o fałszywej akcji reklamowej zachęcającej do inwestycji, obejmującej materiały podszywające się pod komunikaty Żabka Polska.

– Oświadczamy, że żadna ze spółek należących do naszej Grupy nie jest ich nadawcą. Zgodnie z obowiązującymi w naszej Grupie procedurami, sprawa zostanie niezwłocznie przekazana prokuraturze oraz do systemu CERT – podaje sieć handlowa

Fałszywe bony na zakupy do Żabki prowadzą do ogołecani konta 

Warto także przypomnieć o innej głośnej akcji oszustów, którzy podszywali się pod Żabkę. W październiki 2022 roku wysłali SMS, w których informowali o możliwości otrzymania bonu o wartości 2 tys. zł na zakupy w sklepach sieci Żabka Polska. Po kliknięciu w link przesłany w SMS-ie użytkownikowi wyświetla się panel wyboru banku, na którego rachunek ma zostać przelana nagroda.

Oczywiście żadna nagroda nie była przelewana, ale oszuści zyskiwali dane do logowania się do bankowości i łatwą drogę do wyczyszczenia rachunku bankowego nieostrożnych użytkowników.

Jak uchronić się przed atakiem oszustów podszywających się pod znaną markę?

Wielu oszustw można uniknąć, jeśli tylko przestrzega się kilku podstawowych zasad bezpieczeństwa i ograniczonego zaufania. CyberRescue zebrał je w 5 reguł:

  1. Nie klikaj nieznanych linków.  Wiemy, że czasem kusi, ale lepiej uniknąć trafienia na stronę wyłudzającą dane, prawda?
  2. Nie instaluj aplikacji spoza oficjalnych sklepów (Google Play, App Store). A nawet wtedy zwróć uwagę, jakie informacje podaje deweloper, a także jakich uprawnień żąda apka.
  3. Zawsze weryfikuj źródło informacji – szczególnie gdy dotyczy to pieniędzy. Wpadł Ci w oko post, że Żabka ma swoje kasyno online? Sprawdź to w oficjalnych komunikatach na stronie marki.
  4. Nie podawaj żadnych danych na podejrzanych stronach, czy w nieznanych aplikacjach.
  5. Zgłaszaj podejrzane posty do administracji serwisu społecznościowego. Tak, Facebook, czy Instagram nie działają sprawnie i takie wpisy najczęściej nie są usuwane. Jednak im więcej zgłoszeń, tym większa szansa, że serwis się tym zajmie.
05. czerwiec 2025 22:29