20 lutego 2019
Piotr i Paweł znajduje się w postępowaniu sanacyjnym, które umożliwia tej polskiej sieci planowe przeprowadzenie procesu restrukturyzacji. Spółka zakończyła tym...
Zarówno polski eksport, jak i import artykułów rolno-spożywczych osiągnęły najwyższy poziom w historii. Rekordowa jest również nadwyżka w handlu...
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Lokalny sklep osiedlowy kontra wielkopowierzchniowa galeria handlowa. Dwa różne światy? Niekoniecznie. Łączy je zasadnicza kwestia – pytanie: jak sprzedać więcej? Tu...
1 lutego 2019
21 stycznia 2019
Handel przyszłości? Zamiast sprzedawcy kamera, zamiast pieniędzy telefon, a kasa – jeśli w ogóle będzie potrzebna – to tylko samoobsługowa.
11 lutego 2019
Firma Inpost udostępniła klientom nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów IOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać...
18 lutego 2019
12 lutego 2019
Lidl Polska po raz kolejny podnosi pensje swoim pracownikom, średnio o ok. 9,2 proc. Sieć stworzyła też ponad 700 nowych miejsc pracy – przede wszystkim na stanowiska...
międzynarodowe sieci handlowe
krajowe sieci handlowe
hurtownie spożywcze i dystrybucja FMCG
21 stycznia 2016, 15:50
Administrator
Skierowana do indywidualnych detalistów (właścicieli pojedynczych sklepów i mikrosieci) platforma ze sklepami internetowymi działa od wiosny 2015 roku pod adresem www.dlasklepu.kwit.pl. Do tej pory z usługi skorzystało niewiele, bo tylko kilka placówek, ale Wojciech Grześkowiak, prezes firmy Saving Cloud, która rozwija koncept, jest dobrej myśli. – Projekt na razie na siebie nie zarabia, ale jestem przekonany, że nasze rozwiązanie ma przyszłość, bo jest proste, niedrogie w utrzymaniu i nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych – zapewnia. Saving Cloud zaczynała sześć lat temu jako start up, dziś jest rentownym biznesem, którego główną działalnością jest monitorowanie produktów FMCG w internecie, firma ma też porównywarkę cenową działającą w ramach domeny www.kwit.pl. Już od 250 zł miesięcznie Grześkowiak tłumaczy, że na rynku działają serwisy specjalizujące się w uruchamianiu sklepów internetowych, ale nie zajmują się one prowadzeniem e‑działalności. Oznacza to, że nie wprowadzają i nie aktualizują bazy produktów, co z uwagi na to, że jest to czasochłonne i żmudne zajęcie, może zrażać wielu przedsiębiorców do uruchomienia e‑odnogi własnego biznesu. – W ramach abonamentu sami wprowadzamy te dane i na bieżąco aktualizujemy, odpowiadamy za opisy, zdjęcia oraz ceny. Dla właścicieli sklepów to duże odciążenie – podkreśla prezes Saving Cloud. Koszt abonamentu zależy od liczby produktów w bazie i wynosi 250‑1000 zł. – E‑delikatesy może otworzyć przy naszej pomocy każdy, nawet najmniejszy sklep, pod warunkiem że placówka jest zinformatyzowana. Jedyna nasza ingerencja w system komputerowy sklepu sprowadza się do zainstalowania programu, który umożliwia dostęp do stanów magazynowych. Wszystkie produkty dostępne w placówce automatycznie trafiają do bazy e‑sklepu – opowiada Wojciech Grześkowiak. Firma dostarcza też urządzenie podobne do terminalu – gdy klient zamówi zakupy przez internet, maszyna drukuje zamówienie i zawiadamia o tym dzwonkiem. Sprzedawca z zamówieniem w ręku zbiera zakupy do koszyka i nabija je na kasę, pozostaje tylko kwestia dowozu. To właściciel sklepu decyduje o tym, w jakim rejonie będzie dowoził zakupy, on też wybiera formy płatności, godziny i formy dostaw. – Zakładając, że placówka jest zinformatyzowana, detalista nie ponosi żadnych kosztów poza kosztami abonamentu. W ostateczności może poprzestać na usłudze „kliknij i odbierz w sklepie” – mówi Grześkowiak. Przyznaje, że dużym wyzwaniem pozostaje kwestia logistyki – drobnego detalisty nie stać raczej na zakup wartego nawet 100 000 zł samochodu wyposażonego w komory temperaturowe, dlatego gdy sklepów będzie odpowiednio dużo (Grześkowiak mówi o 20 placówkach w przypadku Warszawy), Saving Cloud zamierza wziąć takie auto w leasing i świadczyć detalistom dodatkowo usługi logistyczne. Wygrywaj szybkością usługi Jak jednak przekonać klientów, że warto robić e‑zakupy w sklepach pod domem, skoro w sieci od dawna działają e‑markety dużych, renomowanych operatorów takich jak Tesco, Frisco, Alma czy Piotr i Paweł? – Małe osiedlowe sklepy mają tę przewagę, że mogą dostarczyć zamówienie błyskawicznie, choćby w ciągu godziny. W e‑sklepie od złożenia zamówienia do jego realizacji siłą rzeczy upływa przynajmniej kilkanaście godzin. Atutem mniejszych placówek jest też to, że nie są one anonimowe dla klientów – znają oni mocne i słabe strony sklepu, kojarzą sprzedawców – uważa Wojciech Grześkowiak. Jego zdaniem mały sklep jest w stanie obsłużyć 20‑30 internetowych klientów dziennie, dowożąc zakupy w promieniu 2 km – bez potrzeby zatrudniania dodatkowych pracowników do e‑obsługi. W małych miejscowościach (do około 5000 mieszkańców) wystarczy jeden e‑sklep. Grześkowiak przestrzega jednak przed zbytnim optymizmem. To, że uruchomiliśmy sprzedaż przez internet, nie oznacza, że od tej pory klienci będą do nas walić drzwiami i oknami. – Niektórzy mają mylne przekonanie, że płacąc 250 zł miesięcznie, będą mieć tabuny nowych klientów. Od razu tak nie będzie, usługę trzeba wypromować. W ramach pakietu startowego dostarczamy sklepom 1000 ulotek reklamujących usługę. Sprzedawcy mają je rozdawać osobom robiącym zakupy w sklepie – mówi Wojciech Grześkowiak. Zapowiada, że gdy sieć e‑delikatesów zarządzanych przez Saving Cloud urośnie do około 100, wówczas firma zainwestuje w nagłaśnianie usługi. Rozwiązaniem Saving Cloud interesują się i indywidualni detaliści, i małe sieci prowadzące po kilka, kilkanaście sklepów. Jednym z zainteresowanych jest np. stołeczna sieć API Market, która prowadzi własny e‑sklep. Poza Warszawą usługa rozwija się m.in. we Wrocławiu i w Krakowie. Anna Terlecka Wiadomości Handlowe, Nr 1 (151), Styczeń 2016
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Świetna inicjatywa dla właścicieli małych sklepów Podobne rozwiązanie od kilku lat ma firma www.Zakupydodomu.pl... Tyle że u nich kwoty za otwarcie sklepu zaczynają się od 69zł / mc dla małych sklepów i producentów spożywczych.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.