18.08.2016/19:15

4 200 sklepów zniknęło z polskiego rynku w I połowie 2016 r.

Według danych firmy Bisnode w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. z rynku handlowego w Polsce zniknęło ponad 4 200 sklepów. „Rzeczpospolita” przypomina, że w poprzednich latach zamykano ich maksymalnie 6 000-7 000 rocznie. To sygnalizuje, że w tym roku padnie rekord jeśli chodzi liczbę zlikwidowanych placówek handlowych.

Według danych Bisnode, w ostatnich kwartałach najszybciej ubywało sklepów ogólnospożywczych, odzieżowych, obuwniczych, mięsnych, a także placówek z alkoholem. Według ekspertów cytowanych przez „Rz” z rynku znikają najsłabsze sklepy, które wykańcza ostra konkurencja oraz utrzymujące się już od kilku lat spadki cen (deflacja). Ten rok może być gorszy niż dotychczas ze względu na nasilające się wojny cenowe w polskim handlu.

Według danych firmy Euromonitor International udział małych sklepów w rynku spadnie w ciągu kolejnych czterech lat z 20 do 15 proc., zaś udziały dyskontów wzrosną z 25 do 32 proc.

Według danych Bisnode Polska na koniec czerwca 2016 r. działało na polskim rynku 71 300 sklepów ogólnospożywczych, 28 000 sklepów odzieżowych, 9 700 sklepów mięsnych, 7 700 sklepów meblowych, 6 700 sklepów piekarniczych, 6 700 sklepów obuwniczych, 6 200 sklepów drogeryjnych i 4 700 sklepów IT i RTV.

Kliknij i przeczytaj także: Prognoza dla handlu detalicznego w Polsce – górą dyskonty i… sklepy convenience

Więcej: Rzeczypospolita

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Alicja hurtum.pl 18.08.2016



    E-commerce to zdecydowanie przyszłość handlu - ale dla małych sklepów nie oznacza to na pewno zakończenia działalności o ile właściciele tych sklepów zrozumieją zachodzące zmiany. Konsumenci potrzebują sklepów w dobrych lokalizacjach, z dużym wyborem produktów lokalnych producentów i perfekcyjną obsługą klienta w sklepie. Aby móc poświęcić czas na wskazane powyżej aspekty właściciele sklepów powinni skupić się na ograniczeniu czasochłonnych, zbędnych działań. HURTUM.PL wychodzi im naprzeciw oferując platformę do zakupów hurtowych od producentów/dystrybutorów z dostawą do sklepu czy też lokalu gastronomicznego. W dowolnym momencie, bez tracenia czasu na dojazd do hurtowni można zamawiać produkty spożywcze i chemiczne, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na obsługi klientów i zwiększenie ich pozytywnych doświadczeń z wizyty w lokalnym sklepie z dużym wyborem dobrych jakościowo lokalnych produktów w atrakcyjnych cenach.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.