17.02.2021/13:34

Adidas pozbywa się marki Reebok. Firma skupi się na rozwoju swojego flagowego brandu

Firma Adidas AG ogłosiła we wczorajszym komunikacie, że w ramach realizacji nowej pięcioletniej strategii biznesowej postanowiła pozbyć się z portfoli marki Reebok. Koncern skoncentruje się na rozwoju swojej flagowej marki.

Od pierwszego kwartału 2021 r. Adidas będzie raportował wyniki finansowe marki Reebok jako działalność zaniechaną. Dalsze szczegóły nowych strategicznych planów rozwoju, sięgających 2025 r., zarząd przedstawi podczas wirtualnego zgromadzenia inwestorów, zaplanowanego na 10 marca 2021 r.

– Długoterminowe perspektywy rozwoju naszej branży rysują się bardzo obiecująco, szczególnie dla ikonicznych marek sportowych. Po starannym rozważeniu wszelkich za i przeciw doszliśmy do wniosku, że marki Adidas i Reebok znacznie lepiej wykorzystają swój potencjał rozwojowy działając niezależnie. W najbliższych miesiącach dołożymy wszelkich starań, by zapewnić pełną sukcesów przyszłość dla marki Reebok i praującego na jej rzecz zespołu – zapewnił prezes spółki Adidas, Kasper Rorsted.

Niemiecki gigant przejął markę Reebok w 2006 r. Była ona wówczas jednym z głównych konkurentów firmy Nike na rynku amerykańskim. Dziesięć lat później Adidas, niezadowolony z wyników finansowych Reeboka, rozpoczął wdrażanie planu rozwoju tej marki. Jak zapewnia zarząd w komunikacie, udało się wtedy znacząco poprawić perspektywy wzrostu i uzyskania rentowności marki Reebok i uwolnić jej pełny potencjał rynkowy. Obecnie jednak przyszedł czas na pożegnanie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także