06.08.2020/20:21

Adidas zanotował dużą stratę w trudnym drugim kwartale

Adidas odnotował straty w wysokości prawie 400 milionów dolarów w drugim kwartale, podczas którego zamknął sklepy z powodu pandemii koronawirusa. Stało się to pomimo podwojenia sprzedaży online - podaje businessinsider.com.

Sprzedaż spadła o 35% do 3,6 miliarda euro (4,3 miliarda dolarów) w kwartale, a firma poniosła stratę operacyjną w wysokości 333 milionów euro (394 miliony dolarów). Całkowita sprzedaż podstawowej marki Adidas spadła w tym kwartale o 33%. Jeszcze gorzej wypadła spółka zależna Reebok: przychody spadły o 42%, odzwierciedlając wyższą ekspozycję marki na rynek amerykański.

Sprzedaż online wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu kwartału, skacząc o 93% i stanowiła ponad jedną trzecią całej działalności Adidasa. Liczby te obejmują sprzedaż za pośrednictwem własnej witryny internetowej, a także witryn jej partnerów - pisze businessinsider.com.

Sprzedaż Adidasa w Chinach w drugim kwartale była niezmienna, ale w maju i czerwcu wzrosła dwucyfrowo. Niemiecka marka odzieży sportowej stwierdziła, że ​​około 70% jej sklepów na całym świecie pozostało zamkniętych z powodu pandemii, a liczba odwiedzających ponownie spadła - czytamy w businessinsider.com.

Firma oczekuje, że w trzecim kwartale powróci do rentowności, zakładając, że nie będzie poważnych blokad, chociaż sprzedaż nadal będzie spadać. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także