Adyen inwestuje w Polsce i planuje podbić nasz rynek płatności
Adyen, to platforma agregująca metody płatnicze z całego świata, która oferuje kilkadziesiąt rozwiązań płatniczych online i offline. Firma obsługuje planuje otworzyć w Polsce swoje biuro i mocno rozwijać współpracę z firmami z naszego kraju i regionu.
Z usług platformy Adyen korzysta globalnie 4,5 tys. firm, a w Polsce są to m.in.: E-obuwie, OLX, Flixbus czy linie lotnicze Lot. Biuro w Warszawie ma być docelowo hubem obsługującym kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Inwestycja w jest związana z tym, że firma widzi potężny potencjał wzrostu w naszym regionie.
- Popyt na usługi jest tak duży, że nie możemy przejść obojętnie obok potrzeb biznesu firm z regionu – mówi Jakub Czerwiński, wiceprezes ds. sprzedaży w Adyen CEE. - Widzimy w regionie ogromny potencjał wzrostu - dodaje.
Biuro Adyen działa już od I kw. 2020 r. i jest 23 oddziałem firmy na świecie. Pracuje w nim zaledwie kilku pracowników, ale globalnie zatrudnia 1,3 tys. osób.
Decyzja o utworzeniu polskiego oddziału w Warszawie jest odpowiedzią na rosnący potencjał rynku e-commerce w Polsce. Według ostatnich badań, lokalny rynek usług elektronicznych może być wart w tym roku nawet 70 mld euro. Drugim ważnym czynnikiem w tej decyzji jest filozofia firmy: chęć bycia partnerem dla swoich klientów na każdym kroku i pomaganie im w rozwoju także w nowych regionach.
- Rozwój obecności lokalnej w Warszawie jest bardzo ważnym krokiem w naszej strategii upraszczania i przyspieszania globalnych płatności w tej części Europy - mówi Pieter van der Does, współzałożyciel i CEO Adyen.
I dodaje: - Polska ma niezwykle dynamiczny rynek handlu i usług cyfrowych, o czym świadczy popularność platform i technologii, z którymi już współpracujemy i to, jak dobrze są one odbierane przez klientów.
Adyen zostało stworzone, aby sprostać szybko zmieniającym się potrzebom dzisiejszych dynamicznie rozwijających się globalnych przedsiębiorstw. W Polsce konsumenci są bardzo otwarci na nowe technologie, szczególnie jeśli chodzi o płatności. Obecnie proces zakupowy może wiązać się z pewnym dyskomfortem, którym łatwo rozczarować klienta i tym samym przekreślić swoje szanse na przychód. Dzięki unikalnej ofercie Adyen Unified Commerce i jej globalnemu zasięgowi, przedsiębiorstwa mogą reagować na zmieniające się zachowania i potrzeby współczesnych klientów. Wspieranie firm poprzez możliwie najlepsze narzędzia budujące doświadczenie zakupowe, takie jak szybka finalizacja płatności, brak kolejek czy usługa „kliknij i odbierz”, pomoże im wygrać wyścig o lojalność klienta.
- Korzystając z bogatych zasobów danych dostępnych na platformie płatniczej Adyen, firmy mogą realizować prawdziwe scenariusze Unified Commerce, a my widzimy w tym wielki potencjał na polskim rynku. Lokalne firmy z globalnymi ambicjami mogą teraz podążać śladami tytanów, takich jak eBay, McDonald's, Zalando i Spotify, i w mgnieniu oka otwierać nowe rynki - wskazuje Jakub Czerwiński.
2