08.05.2019/14:47

Ahold Delhaize rośnie dzięki e-commerce

W pierwszym kwartale bieżącego roku holenderska firma handlowa Ahold Delhaize zwiększyła sprzedaż o 1,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Motorem wzrostów okazała się sprzedaż w kanale e-commerce.

Ahold Delhaize, jedna z największych grup handlu detalicznego na świecie, specjalizująca się zarówno w supermarketach, jak i w handlu elektronicznym, poinformowała w komunikacie, że w trzech pierwszych miesiącach 2019 tego roku skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 1,5 proc. do 15,9 mld euro wobec 14,9 mld euro rok wcześniej. Sprzedaż online wzrosła o 20,7 proc. do poziomu 761 mln euro wobec z 631 mln euro w ubiegłym roku.

Sprzedaż netto w samej Holandii wzrosła o 3,5 proc. rok do roku i wyniosła 3,5 mld euro. Sprzedaż online na tym rynku wzrosła o 20,2 proc., do 522 mln euro wobec 434 mln euro w I kw. 2018 roku. Porównywalna sprzedaż wzrosła o 2,9% rok do roku. Natomiast sprzedaż netto w Belgii spadła o 2,2% do 1,22 mld euro, w porównaniu z 1,25 mld euro w I kw. 2018 roku. Sprzedaż online wzrosła o 14,7% do 14 mln euro w porównaniu z 12 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W Belgii porównywalna sprzedaż spadła o 2,3% rok do roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.