02.05.2017/14:02

Aldi bistro – najnowszy trick marketingowy niemieckiego dyskontera - zdjęcia

Najnowszy pomysł sieci Aldi na autopromocję marki to ruchome bistro, którego zadaniem jest pokazywanie jakości produktów marki własnej dyskontera i wzmocnienie jego reputacji jako dostawcy taniej i łatwej do przygotowania żywności. Planet Retail odwiedziła bistro zlokalizowane obecnie w Kolonii.

Aldi bistro nie jest nowym formatem sklepów, tylko przewoźnym punktem gastronomicznym, wykorzystywanym w celach marketignowych. Bistro ma formę kontenerową i może być łatwo przewożone i montowane w różnych lokalizacjach. Obecnie otwarte zostało w Kolonii i działać tam będzie przez najbliższe trzy miesiące. Analitycy Planet Retail odwiedzili tę nietypową placówkę, aby się przekonać, jak działa najnowsza broń marketingowa sieci.

W lokalu jest 50 miejsc, czyli niewiele, jak na przedsięwzięcie szeroko opisywane w niemieckich mediach, stąd blisko godzinna kolejka przed wejściem. Istota przekazu marketingowego to akcentowanie prostoty i demonstrowanie, jak łatwo można ugotować smaczny posiłek ze składników oferowanych przez sieć w ramach marki własnej. Menu jest regularnie zmieniane. Składający się z trzech dań obiad można kupić już za 7.99 euro. Jeśli konsument wybierze coś z napojów – w menu jest woda, napoje bezalkoholowe, piwo i wino białe, różowe oraz czerwone – otrzyma porządny posiłek w łącznej cenie ok. 13 euro.

Cena nie jest tu jednak najważniejsza. Aldi pracuje nad umocnieniem swojego wizerunku jako firmy przyjaznej dobremu stylowi życia, co ma zapewnić sieci odpowiednią pozycję na rynku, na którym dyskonty mocno inwestują w poprawę doświadczenia zakupowego, a markety spożywcze starają się odróżniać własnymi strategiami. Aldi chce także zachęcić klientów do częstszych odwiedzin swoich sklepów, drukując bezpośrednio na menu przepisy wszystkich potraw, tak aby konsumenci mogli je sobie przyrządzać w domu.

Aldi bistro po trzech miesiącach zostanie przeniesione w inne miejsce, które jeszcze nie jest znane.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.