08.07.2020/16:30

Aldi i Lidl nakręcają wojnę cenową w Niemczech

W Niemczech obniżenie podatku VAT doprowadziło do niespodziewanej wojny cenowej. Sieci Aldi i Lidl opierają swoje strategie na reklamie porównawczej – obie starają się udowodnić klientom, że to właśnie w ich sklepach jest najtaniej – podaje serwis retaildetail.eu.

W celu zwiększenia konsumpcji niemiecki rząd postanowił tymczasowo obniżyć stawki VAT. Stawkę standardową obniżono z 19 proc. do 16 proc., a stawkę na żywność – z 7 proc. do 5 proc. Obniżka obowiązuje od 1 lipca do końca roku i jest częścią szerszego pakietu bodźców ekonomicznych, które maja przeciwdziałać spowolnieniu gospodarki.

Okazuje się, że efektem ubocznym zmniejszania stawek VAT jest ponowne zaostrzenie wojny cenowej w niemieckim handlu.
 
Lidl obniżył ceny we wszystkich swoich sklepach już 22 czerwca: czerwone metki z ceną przekazują komunikat „Preis gesenkt! (Obniżka ceny!). Natychmiast doprowadziło to do reakcji sieci Aldi: dyskont obniżył wszystkie ceny o 3 proc., a ponadto daje dodatkową zniżkę o 1 proc. na wiele produktów spożywczych. Obaj detaliści publikują porównania cen, aby udowodnić, że to u nich jest najtaniej.

Lidl twierdzi, że jest o około 11 euro tańszy niż jego rywal (sieć bierze pod uwagę koszyk zawierający ok. 70 wybranych produktów). Jednak sieć Aldi Süd wskazuje w innym porównaniu, że jest o około 9 euro tańsza niż jej konkurenci.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.