Aldi i Lidl wśród najbardziej lubianych marek na Wyspach. Zwycięzca?
Portal YouGov opublikował coroczny ranking marek najbardziej rozpoznawalnych w Wielkiej Brytanii „2019 YouGov BrandIndex Buzz”. Od 2014 r. w rankingu królował niemiecki dyskonter Aldi. W minionym roku marka wyprzedzona została przez serwis streamingowy Netflix. Na trzecie miejsce wskoczył… kolejny niemiecki dyskont Lidl – informuje The Drum.
Netflix zawdzięcza swoją popularność coraz szerszej ofercie cieszących się dużym zainteresowaniem publiczności filmów i seriali. W USA serwis już rok wcześniej zajął pierwsze miejsce w analogicznym rankingu. W tym roku uzyskał wynik 21,4 punkty – to wzrost aż o 5 punktów.
Sieć Aldi zdobyła 19,8 punktu – to wzrost o 1,1 punkt. Lidl zyskał 1,3 punktu i dzięki temu zajął trzecie miejsce, z wynikiem 15,1 punktu.
Ranking ustalany jest na podstawie ankiety, prowadzonej w regularnych odstępach czasu, przez cały rok, na reprezentatywnej próbie. Ankietowani pytani są o to, czy w ciągu ostatnich dwóch tygodni słyszeli o danej marce, czy były to opinie pozytywne, czy negatywne. Wyniki ankiet z całego roku są następnie uśredniane.
Źródło: thedrum.com
2