23.01.2020 / 11:29
StoryEditor

Aldi i Lidl wśród najbardziej lubianych marek na Wyspach. Zwycięzca?

(fot. Konrad Kaszuba)
Portal YouGov opublikował coroczny ranking marek najbardziej rozpoznawalnych w Wielkiej Brytanii „2019 YouGov BrandIndex Buzz”. Od 2014 r. w rankingu królował niemiecki dyskonter Aldi. W minionym roku marka wyprzedzona została przez serwis streamingowy Netflix. Na trzecie miejsce wskoczył… kolejny niemiecki dyskont Lidl – informuje The Drum.

Netflix zawdzięcza swoją popularność coraz szerszej ofercie cieszących się dużym zainteresowaniem publiczności filmów i seriali. W USA serwis już rok wcześniej zajął pierwsze mi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2025 / 16:35
StoryEditor
Stokrotka coraz bliżej tysiąca sklepów. Rekordowe inwestycje i walka o rentowność
Market Stokrotka (mat. prasowe)

Stokrotka nie zwalnia tempa i planuje największe w historii inwestycje. Sieć przeznaczy w 2025 roku ponad 300 mln zł na rozwój i modernizację sklepów, a także na nowe technologie i logistykę. Choć miniony rok zakończyła stratą, zarząd zapowiada poprawę efektywności i dalszą ekspansję. Czy symboliczny próg tysiąca sklepów będzie momentem przełomowym?

Stokrotka, należąca do litewskiej grupy Maxima, w tym roku planuje powiększyć sieć o około 40 sklepów. To pozwoli jej osiągnąć długo zapowiadany cel – tysiąc placówek. W 2024 ro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2025 / 15:43
StoryEditor
Kaufland odpowiada na groźbę strajku. Czy sieć zgodzi się na podwyżki po 1200 zł?
Kaufland odpowiada na groźbę strajku. Czy sieć zgodzi się na podwyżki po 1200 zł? (fot. ZhakYaroslav/Shutterstock + + OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie)

Związkowcy z Kaufland Polska zapowiedzieli, że jeśli sieć nie spełni ich żądań, to we wrześniu rozpoczną przygotowania do strajku. – Kaufland odczuje to w całej Polsce – zapowiada Wojciech Jendrusiak. Czy spółka zamierza pójść na ustępstwa? Jak podchodzi do podwyżek w kwocie 1200 zł dla każdego pracownika?

W artykule przeczytasz: 

  • Związkowcy żądają od Kauflandu 1200 zł podwyżki dla każdego pracownika
  • Kaufland: spełnienie takich żądań jest nierealne i groźne dla stabilności firmy
  • Kaufland Polska deklaruje chęć współpracy ze związkowcami
  • W połowie września kolejne spotkanie zarządu Kaufland Polska i związków zawodowych
  • Strajk w Kauflandzie możliwy jeszcze we wrześniu?

Związkowcy żądają od Kauflandu 1200 zł podwyżki dla każdego pracownika

Związkowcy z Konfederacji Pracy OPZZ w Kauflandzie dali czas zarządowi spółki Kaufland Polska Markety do końca sierpnia na spełnienie ich żądań.

Najważniejszy postulat to 1200 zł podwyżki wynagrodzenia zasadniczego dla każdego pracownika sieci od 1 stycznia 2026 r.

– Sytuacja jest dość dramatyczna, bo brakuje rąk do pracy, a pensje są nieco wyższe niż najniższa krajowa – tłumaczy w rozmowie z wiadomościhandlowe.pl Wojciech Jendrusiak, Przewodniczący OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie.

Drugi z nich to przestrzegania prawa przez sieć handlową oraz poszanowania wolności działalności związków zawodowych.

– Przeciążenie pracą w niemieckiej sieci handlowej stało się standardem. Zarówno w marketach, jak i w magazynach jest źle – dodaje Wojciech Jendrusiak.

Związkowcy zastrzegli, że jeśli ich żądania nie zostaną spełnione, wówczas będą to traktować jako wszczęcie sporu zbiorowego. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 18:12