24.03.2017/15:04

Aldi Nord zbiera siły do rozwoju e-commerce

Aldi Nord przyspiesza rekrutację specjalistów od sprzedaży online oraz informatyków. Stosowne anonse pojawiły się w różnych mediach w Belgii i Niemczech. Planet Retail domyśla się, że oznacza to chęć dostosowania się do zmian zachodzących w handlu detalicznym. Podczas gdy Lidl zmienia podejście do handlu online, Aldi chce eksperymentować i szybko się uczyć tej specjalizacji.

Aldi Belgia poszukuje analityka e-commerce do swojej kwatery głównej w Erpe-Mere. Zadaniem tego pracownika będzie opracowywanie raportów na temat e-commerce oraz koordynacja działań zespołu do spraw e-handlu. Z kolei w Niemczech firma aktywnie rekrutuje specjalistów od IT i handlu omnichannel.

Aldi Nord już wcześniej flirtowała z rozwojem technik cyfrowych, ale obecnie firma chyba odnalazła właściwy kierunek. Zdaniem Planet Retail, rynek belgijski jest obiecujący dla sklepu online. Lidl ma już taki serwis od kilku lat, a Belgia jest otwarta na rozwój sprzedaży omnichannel.

Tymczasem Aldi Süd oficjalnie otworzył swój sklep online na platformie Alibaba Tmall Global. Aldi Chiny oferuje obecnie skromny wybór produktów, w takich kategoriach jak artykuły śniadaniowe, przekąski, wino czy żywność organiczna. Na razie były to przymiarki, pełna oferta ma być wprowadzona w kwietniu br. Jak zauważa Planet Retail, Aldi Süd prowadzi już sprzedaż online w Wielkiej Brytanii. Działania firmy w Chinach mogły dodać siostrzanej Aldi Nord odwagi do rozwoju e-handlu w Europie. Po tym, jak obie firmy zdecydowały się współfinansować kampanie reklamowe w telewizji, sprzedaż online może wkrótce stać się kolejnym obszarem ich współpracy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.