13.02.2017/10:17

Aldi przyspiesza ekspansję na rynku amerykańskim

Aldi US ogłosił plany potężnych inwestycji na rynku amerykańskim. Firma zamierza wyłożyć 1,6 mld USD na remodeling istniejących placówek. Do 2020 r. programem będzie objętych ponad 1300 lokalizacji. Firma już wcześniej zadeklarowała, że na rozwój sieci marketów, czyli inwestycje w grunty, budynki i wyposażenie nowych sklepów wyłoży ponad 3 mld dolarów.

Aldi chce skutecznie konkurować z Lidlem, a przy okazji wykorzystać fakt, że wejście rywala na rynek amerykański przyciągnie uwagę tamtejszych konsumentów do formatu dyskontów. Dla Aldiego to najlepszy moment do ofensywy. Miejscowe sieci spożywcze powinny mieć się na baczności.

Modernizacja istniejących sklepów będzie postępowała równolegle z rozwojem sieci – plany zakładają uruchomienie 650 nowych placówek. Do końca 2018 r będzie ich blisko 2000, a liczba klientów powinna przekroczyć 45 mln miesięcznie, co oznaczałoby wzrost o blisko 60% od 2013 r.

Istniejące placówki będą gruntownie modernizowane i dostosowywane do zmieniających się oczekiwań klientów. Będziemy systematycznie rozszerzać ofertę artykułów świeżych, przeznaczając znacznie więcej miejsca m.in. na mięso i pieczywo. Zamierzamy również poprawiać jakość naszych produktów – mówi Jason Hart, prezes Aldi US.

W ostatnich latach Aldi poszerzył ofertę o kilka nowych linii produktowych, takich jak żywność bezglutenowa, organiczna czy linia produktów premium dla niemowląt.

Wszystkie te działania prowadzone są z uwzględnieniem faktu, że Lidl od kilku lat przygotowuje się do wejścia na rynek amerykański. Konkurencja może się pojawić już niedługo i zapewne z tego powodu Aldi jednocześnie realizuje plany ekspansji i przyspiesza modernizację już działających placówek.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.