13.08.2020/12:04

Aldi rozwija ofertę żywności ekologicznej, wegańskiej i Fairtrade. Sieć promuje zdrowe odżywianie

Grupa Aldi Nord informuje o 190-proc. wzroście asortymentu produktów Fairtrade. Sieć deklaruje obniżenie zawartości soli, cukru i tłuszczu w produktach marek własnych, a także stawia na produkty regionalne i promocję zdrowego stylu życia. Detalista zapowiada ponadto rozszerzenie oferty produktów ekologicznych, wegańskich i wegetariańskich.

Udział produktów ekologicznych (BIO), wegetariańskich/wegańskich i produktów z certyfikatem Fairtrade w asortymencie sklepów w większości Grupy Przedsiębiorstw Aldi Nord stale rośnie. W roku 2019 sieć oferowała 265 produktów Fairtrade, co oznacza wzrost o 190 procent w porównaniu z rokiem 2018. W Polsce, na przestrzeni minionych dwóch lat ich liczba wzrosła z 6 do 87. Również liczba produktów marek własnych z logiem produkcji ekologicznej UE zwiększyła się z 45 do 134. W minionym roku Aldi w kraju nad Wisłą sprzedawał 73 produkty opatrzone etykietą V-Label, oznaczającą produkty wegańskie i wegetariańskie.

W ramach Zrównoważonego Odżywiania, Aldi deklaruje redukcję soli, tłuszczu, cukru oraz zwiększenie zawartości błonnika w produktach marek własnych do końca 2022 roku. Opracowana zostanie oferta dla klientów o szczególnych potrzebach żywieniowych oraz rozszerzony asortyment m.in. dla osób, które zrezygnowały ze spożywania mięsa. Jednym z głównych celów Aldi w zakresie promocji zdrowego stylu życia jest również jasne informowanie klientów o składzie odżywczym produktów. Dlatego w całej grupie dla marek własnych wprowadzone zostaną specjalne etykiety Nutri-Score.