30.07.2019/13:56

AliExpress wziął na celownik rosyjskich detalistów. Będzie działał jako hurtowy dostawca

Globalna internetowa platforma zakupowa, będąca częścią Alibaba Group będzie sprzedawać towary rosyjskim sieciom handlowym. Marketplace będzie działał jako dostawca hurtowy, który przyśle towary do sklepów tradycyjnych. Chińczycy chcą też nawiązać współpracę z niezależnymi przedsiębiorcami. Obecnie spółka jest w toku rozmów na temat współpracy z kilkoma rosyjskimi detalistami.

Jak podaje dziennik „Kommersant”, na tę chwilę chodzi o współpracę z regionalnymi sieciami handlowymi. „Na tym etapie chcemy zaoferować asortyment z zakresu non-food – kilkadziesiąt tysięcy najbardziej popularnych produktów. To m.n. akcesoria, odzież, towary dla domu i ogrodu. Ten projekt jest bardzo podobny do już działającej chińskiej platformy zakupowej – Alibaby. Pomaga ona niewielkim sklepom i dużym sieciom handlowym zaoferować towary uwzględniając specyfikę swojego regionu. Mowa nie tylko o chińskich dostawcach. „Jakiś czas temu umożliwiliśmy rejestrację rosyjskim przedsiębiorcom z sektora MŚP. Z każdym z nich omawiamy i kształtujemy ofertę asortymentową uwzględniając zapotrzebowanie rynkowe. Dowiadujemy się, czego dokładnie potrzebują, w jakiej ilości, jakie będą warunki zwrotu, opłaty itd. Będzie to wyglądać tak, że z każdą siecią handlową czy pojedynczym detalistą rozwiniemy osobny projekt komercyjny” – powiedział przedstawiciel AliExpress w Rosji Anton Pantelejew.

Platforma już porozumiała się z siecią sklepów elektrotechnicznych AstMarket, która działa na Powołżu, w południowym okręgu federalnym Rosji. Chiński inwestor prowadzi też negocjacje w sprawie dostaw towarów kategorii non-food z jednym z największych rosyjskich detalistów, który rozwija sieć sklepów Dixy.

W ocenie Michaiła Burmistrowa, dyrektora generalnego spółki Infoline-Analityka, propozycją współpracy z jaką AliExpress wychodzi do rosyjskiego biznesu będą zainteresowane nie tylko mali detaliści, ale i duzi branżowi gracze. „Rynek chiński charakteryzuje się tym, że producenci działający na nim są skonsolidowani. Dlatego rosyjskie spółki są zmuszeni dokonywać zakupów poprzez pośredników. Każdy z nich musi na tym zarobić. Nawet duże sieci, które powinny efektywnie dokonywać zakupów kompletując zapasy towarowe bardzo ryzykują. Do tej pory nie było takiego partnera, który wziąłby na siebie dużą część ryzyka finansowego zapewniając jednocześnie atrakcyjną cenę i obsługę na wysokim poziomie” – ocenił Michaił Burmistrow.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.