24.02.2017/21:22

Allegro wprowadza ważną zmianę w funkcjonowaniu serwisu

Od kwietnia 2017 roku Allegro zacznie zmieniać wygląd ofert na platformie. Czytelniejsze staną się: opis produktu i warunki sprzedaży, takie jak dostawa, płatność czy gwarancja. Wprowadzone zostaną także nowe parametry pomagające klientom szybciej odnaleźć pożądany przedmiot. 

To kolejny krok allegro  w stronę profesjonalizacji serwisu i odpowiedź na rosnące zainteresowanie Polaków zakupami na smartfonach i tabletach. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi z urządzeń mobilnych. Zmiany, w których uczestniczyć będzie ponad 100 tysięcy firm handlujących na Allegro, wprowadzane będą etapami, a ich zakończenie planowane jest na 2018 rok. 

Użytkownicy Allegro każdego dnia mają dostęp do 60 mln ofert. Strona każdej z nich musi dostarczyć kupującym wszystkich tych informacji, które uzyskaliby w tradycyjnym sklepie, dotykając produktu na półce i rozmawiając ze sprzedającym. Zawiera więc dane dotyczące produktu, jego wyglądu i właściwości oraz warunków sprzedaży (dostawy, płatności czy gwarancji). W przypadku zakupów w Internecie, kiedy coraz częściej korzystamy z małego ekranu smartfona lub tabletu, szczególnie ważne jest też, aby opis oferty był czytelny i umożliwiał szybkie porównanie produktów.

Nowy sposób prezentacji ofert, który wprowadzi Allegro, powstał na podstawie wyników wielu badań przeprowadzanych wśród klientów platformy. Wynika z nich, że 35% kupujących nie znajduje wszystkich istotnych informacji o warunkach oferty np. gwarancji czy zwrocie, a 38% ma trudności z wyborem produktu.

– Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, jak ważne jest dla nich poczucie dokonania dobrego wyboru. W efekcie wprowadzanych zmian kupujący nie tylko otrzymają kompleksowe informacje na temat produktu, ale przede wszystkim będą mogli łatwo porównać warunki interesujących ich ofert i dokonać zakupu, niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają, czy miejsca, w którym przebywają – mówi Piotr Szybiak, CTO i członek zarządu Allegro.

I dodaje: – Allegro przeszło długą drogę: od popularnego serwisu aukcyjnego do profesjonalnej platformy handlowej. Nowy opis oferty to kolejny element tej transformacji. Wiemy, że wiele pracy czeka firmy handlujące na naszej platformie, dlatego zmiana będzie wprowadzana etapami i potrwa rok.

Allegro to największa platforma handlowa w Polskim Internecie, z której korzysta prawie 16 mln użytkowników miesięcznie (badanie Gemius/PBI styczeń 2017). 57 proc. z nich to osoby odwiedzające platformę także na smartfonie lub tablecie. Ta tendencja będzie rosła, bo nowe pokolenie kupujących to młodzi mobilni nierozstający się z telefonem (raport „Zawsze przyłączeni”). Zmiany, które wprowadza Allegro przygotowują platformę do pełnej obecności na urządzeniach mobilnych, które stają się głównym narzędziem kupowania w Internecie.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Barabasz 19.04.2017

    Miałem ponad 130 pozytywnych komentarzy (osoba fizyczna). Teraz po zmianach mam 7. Na pewno będę wiarygodny z tymi 7 komentarzami i mogę śmiało sprzedawać drogie rzeczy. Przecież nikt nie kupi czegoś drogiego od osoby która ma 9 czy 10 pozytywnych komentarzy.

    Komentarze ważne rok. - nowy przepis na allegro - HAHA

    Poza tym nowe zmiany zachęcą do nierzetelnośći; ktoś pomyśli "przecież i tak za rok zniknie mi negatyw". Zmiany które wprowadzili są po prostu idiotyczne.

  • Małgo 25.02.2017

    Sprzedawcom Allegro się te zmiany nie podobają - proszę poczytać posty w grupie Zjednoczeni Sprzedawcy na Facebooku. Tam o tych zmianach można było przeczytać już przed 20 lutym. Szkoda, że Allegro się ich nie słucha.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.